Kesayangan ;)

31 January 2011

Wedges Edisi Lapuk

assalamualaikum




Hah, sekarang gua dah ade kat rumah.Nak sambut perayaan 1 Malaysia.Entah bile gua boley tukar-tukar bangse dan bahasa pown gua xtaw, ape yang pasti, setiap kali raye, gua pown nak nyebok kepoh skali rase.Nak beli baju cheongsam arh, nak beli sari ar, nak beli punjab arh nak beli baju bidayuh, nak maen sape, nak jadik Santa Claus dan buat semua yang dilakukan oleh orang-orang yang merayakan setiap perayaan di Malaysia nih.Memang gua tamak haloba.Yesss, itu memang gua, pompuan paleng tamak di abad millenia ini.Ape?korang adehal dengan sikap gua?Gua tarak kesah punye maa.Gua nih kan easy going.


Sejak akhir-akhir nih gua memang suke cerita keindahan berchenta gua dengan abg Ashraff si pelakon paleng hensem tu kan.Gua memang sure, ramai yang dah termuntah-muntah jelik dengan cerita gua.Arh, pershaiton dengan sumer itu , gua hape kesah.hehe.Gua suke. :)


Hah, kan gua dah lari menyimpang daripada pucuk kepimpinan terhormat.aisehmen, dahla, gua nak reverse wat U-turn jap erk nak patah balek kat tajuk asal yea.


Wedges yang gua dok kepochi kat atas tu bukannye cheezy wedges peberet gua kat kepci tu, bukan, itu kentang yang sedap sampai gua lupe keadaan sekeliling bile gua melantak.Ini kesah wedges, kasut tinggi yang memang gua minat dan selesa gile giler bile pakai.Dulu-dulu gua mane pandang kasut tinggi- tinggi nih, nak bergaya?Ouh, memang katekan tidaklah kan.Gua kan budak yang simple, mane boley overdose make up nih.Kang ade yang tersangkut, payah pulak.Hancur hati abg Ashraff gua taw.Gua start nak menggedik pakai wedges, pakai heels kebarang sumer tuh bile gua masuk kat kolej nih.Maklumlah, nak bajet macam minah-minah hawt gojes gituw.Ouh, terkilan mak nyah!!!!



Gua bajet bile gua pakai kasut tinggi-tinggi, gua akan nampak tinggi macam model arh, walawpon potongan badan gua macam buah pear, kecik atas, lebau bawah.Pakai kasut tebal-tebal sampai 8 inci pown belom tentu nampak tinggi kan?Xpelah, gua nih kan memang berani terlebey sikit, macam tulah.Gua xkesah ape orang len nak pandang, nak tilik, nak pandang dalam-dalam gua nih.Memang gua wat x pedulik aje kat pandangan mereka tu sumer.


Baru-baru ni, gua punye wet PTPTPU kan dah masuk kan?So, gua dengan member ketat gua pown pegi melayangkan kaki membakar duet kat Ekspo Terminal Makmur.Tujuan sebenar bukannye nak buat ape taw.Saje je nak berjalan nak mencari jam si tika keding. Tapi, ape yang gua paleng heran bin pelik, jam si keding tu xdapat pown, yang kitorang dapat, kasut wedges memaseng yang hargenye xsampai pown RM30 . Terkejut x?terkejut larh cepat!!!Eleh, padahal biase jerk kowt heels ngan wedges murah macam tu.Gaye gua, bukan beli yang standar mak datin nih, gua beli janji gua boleh nak pakai jerk arh macam tu.Disebabkan gua nih manusia yang terlampau berani, warna dier pown gua pilih yang corak berani punye.Tinggi ade arh dalam 3 hinci.Memang stail berani telebey punye gua nih.Niat di hati pakai kasut nih jalan kat kolej, bile terpeleot, memang ade makhluk hensem menyambut gua nanty.Haip, memang miang keledek betol gua nih.hadoila.


Mase ari first gua pakai kasut nih adelah waktu jenjalan hulahup dengan member gua kat kuantan.Bajet tahap berani punye xkan sakit kaki arh bile jalan-jalan tu.Sekali hambek kaw!Baru jalan tawaf kat Megamall, kaki gua dah sakit, teros dah xdapat nak jadik minah haw dah.Hancuss.


Orang kate kan, kalaw baru kali petame pakai kasut tu kene gigit erk kasut tu biar tahan lame ngan kaki xsakit.Ekh ekh, betol ke hah?Sejaoh mane keshahihan mende nih gua pown xtaw arh tapi mase gua keje dulu, ade makcik nih dah try, die kate betol.Entah, gua nak try, gua memang xkan buat larh kan, macam merapu jerk perbuatan tu , dahla kaw nak pakai kasut tu, japg kaw nak gigit macam makanan pulak.Haish adeke patot?Xpatot xpatot.


Hari kedua pakai wedges mase pegi Key Hell aritu.Rombongan kanak-kanak Ribena ke Pusat Sains Negara kemudian ke Bintang Walk yang macam harammmm.Yang peliknye, gua nih da taw sakit kaki, pegi pakai wedges tu jugak.Memang saje nal mencarik masalah yang x berkesudahan namanya. Tapi kali nih, pakai wedges tu masok kat Sg Wang Plaza, pastu jalan kat Plaza Imbi, melalak kejap, pastu patah balek jalan-jalan kat Lot 10, memang bile naek dalam bas, xsakit kaki.Memang surprise giler arh kali nih bile pakai wedges tuh.Terperanjat sampai pengsan taw!


Start dari aritu teros nak pakai wedges tu.Jadik feberet lagik taw!Pegi kolej pown kalau boleh memang nak pakai wedges tu jerk taw. Nak pakai uniform pown rase macam nak pakai wedges tu jerk.Memang selesa ouh pakai wedges tu.Serunuk!!!


Lagi tadi membebel tanpe memberitahu rupe dan gaya wedges tu kan?Hah, ameklah wedges gua yang memang murah lagy x gojes nih.....





Teng




Trenggg





Tenggg






Tentenggg








jenama pown yang pelik...cikai punye...










yang wedges nih pown best jugak, standard, wedges pinjam....ehe...




I love my wedges right now!!!Membuatkan gua tampak lebey berkeyakinan...yeeehaaa...orang cakap pakai kasut tinggi nampak kite lebey berkeyakinan.Cheewahhh....




Sekian, babai





Renung-renungkan dan selamat beramal!!!!

No comments: