Kesayangan ;)

09 January 2011

Bile Pak Lebai Datang Kuala Lumpur

assalamualaikum




Entri ini tiade kene-mengene-kaitan-sangkut-paut-tersangkut-memaut dengan yang hidup, sedang nazak mahupun yang dah masuk rumah bertiang dua. Memang jujur daripada lubuk hati gua memang xpernah nak sentuh-sentuh hati sesape di luar sane.Ini citer untuk sesuke hati bergumbire gelak tawa lalalalala saje taw!Dun take it serius!


Mase tingkatan 4, gua belajo dekat MRSM muo, dekat dengan umah gua, so boleyh balek hari.Sape ajo seyh kaw duk kat skola asrama separoh penuh boleh ulang-alik naek bas due hengget?Banyaklarh senget muke kaw hah?Gua dapat kelas yang kesebelas daripade limebelas.Sape kate gua xbijak?Bagus-bagus, memang gua x bijak pown, bab tu dapat dudok kelas yang hampir nak terhujung sedikit.Tapi yang kelas kelimebelas tuh adelah kelas akaun.So, memang hampagas betol gua nih.Dalam kelas gua , cume ade 30 orang saje manusienye.Sebab kan, belajo sains budak memang xboleh ramai-ramai, nanty pening kpale cekgu-cekgi yang masok dalam kelas dek kerana bebudak yang lebey bijak daripada cekgunye.Tapi gua, meamng seorang budak yang redha.Maksudnye, redha jerk ape-ape pown. memang xkan melawan, bile dah terlampau redha, gua boleyh dengan selesenye sleeping in the class.Hahahaha, memang biadab ini budak g tidoq dalam kelas sewaktu cekgu mengajar yea.



Kat MRSM nih , ade larh sistem dier yang memang sumer skola harian biase xder buat.Sistem Homereoom orang panggil, kalau dekat sekolah biase orang akan kate sistem mentor mentee, tapi kat MRSM, die tukar name jerk arh, yang paleng advance lagik, dalam satu kelas tuh, boley ade 2 homeroom.Macam kelas gua dulu, kelas sains 11, name homeroom die adelah MULIA dan MURNI.Gua budak homeroom MULIA.Ayah n mak homeroom kitorang laki bini.Name ayah homeroom gua cikgu Malik dan name mak homeroom Murni adelah cikgu Muliana.Memang menarek kan kitorang nih?Kire sumer masalah korang nak rujuk, rujuk dekat mak n ayah homeroom larh.Xdelah kaw nak kecah-kecah nanges-nanges wat banjir plak g mintak kat orang laen.Memang nak kene sekeh ar macam tu kan.Lagi satu kalao memang xde transport nak bawak kuar g outing ke, beli barang ke nak g bank ker, memang  boleyh sangat-sangat mintak mak or ayah homeroom nih hantar.Senang citer , pastu siap boley mintak tolong kat mak homeroom ke ayah homeroom ke ajar dalam matapelajaran yang macam sengal-sengal, yang macam kabur-kabur sikit bagy clear gile-gile vavi.



Setiap homeroom memang kene buat satu aktiviti larh, kire untuk markah homeroom, so, at last, xdela buku laporan tuh macam kosong ringan jerk dengan ketiadaan program-program yang kitorang join together gether. Gua dengan homeroomate gua nih memaseng sumernyer bz dengan hal memaseng.Maklumlah, memaseng ade anak dah.Memang arh bz saje memanjang.Mane nak uruskan anak, mane nak uruskan laki lagy, mane nak uruskan rumah tangge, hah, memang macam tu arh kitorang nih.Tetibe , mase satu hari tuh, kitorang nih ade mesyuarat tergemparrrrr homeroom, nak xnak, bz ke x bz ke, memang kene buat jugak arh aktiviti sebab melihatkan buku laporan yang memang kosong macam otak memaseng beku macam iceberg xde idea.Bincang punye bincang, kitorang pown decide nak g key-hell. Set up memang baekk punye, siap skali tempat arh, if gua x hilang ingatan, gua ase gua g KLCC kowt mase tuh, ade pameran islam hadhari mengikut peredaran mase.



Al-maklumlah, name pon yang islamik kan, memang arh pameran tu bukan bukak untok maktab gua jerk!Semua jenis manusia datang tengok pameran tu.Seingat gua, mase zaman tu, angkasawan negare tu pown belom naek bulan lagik, so ade satu booth yang memang tunjuk cemane dier berlatih kat russia tu.Itu memang feveret booth larh kat situ sebab memaseng nak tengok sheikh muszaphar yang ensem sambil membayangkan diri sedang berdiri di sebelah sheikh muszaphar melambai-lambai kearah peminatnye.Arh!Jangan mimpi larh!


Nak masuk dekat pameran tuh sikit punye panjang gua dengan kengkawan gua kene beratur, beratur bukan beratur lurus, beratur gaye zigzag taw, dalam dewan yang luasnye macam padang bola sepak malaysia. Memang macam cilakak.Kalau beratur panjang-panjang, pastu kadar kelajuan jalan tuh memang speed, xpe, nih jalan kalah sipot babi.Memang cukup pakej kalau nak wat gling-guling. kenyit-kenyit mate dalam dewan tu, untung-untung siap boley bertemu jodoh larh seyh mase beratur panjang-panjang tu.Bile sampai turn gua dengan memember sekampung, kitorang muke riak dan takabbur , dada lebar pown masuk dalam dewan pameran. Bile dapat masok, rase lege sebab xpayah nak beratur dekat line yang macam ular kene pukul dengan kayu besbol.


Jalan-jalan pusing-pusing dekat pameran yang memang sikit sangat booth dier sebab segalanya barangan dari luar kowt, didatangkan khas daripada egypt, arab dan yang sewaktu dengannye.Bile sumer dah boley senyum sampai ke lutut sebab tande puas haty, kitorang pown diarahkan berambus daripada bilik pameran tuh.Aktiviti lepas tu adelah aktiviti bebas.Bebas bukan bermaksud bebas membuke baju, bebas berkate-kate, bebas berlari bertempiaran di tengah jalan dan bebas melakukan seks bebas. Kitorang diberi mase larh untuk berjalan-jalan dan photoshoot ar sikit-sikit dekat sekitar KLCC tu semate-mate nak habeskan mase yang terluang macam tu jerk.


 Mase nih r, gua memang xbley blah.Gua dengan memember gua sebuk ar photoshoot sane sini, duk amek gambo syok sendrik, muncung terjuih daripade pelbagai angle arh senang kate.Memang sebijik budak baru nak up.Tetibe, ade larh kumpulan tourist kat tepi tu, dier sesaje nak amek-amek gambo kat situ.Kitorang nih, nak menguji kefasihan berbahase omputeh, saje jerk arh dok menyapa, maneskan mulut, tunjukkan budaye bangse kite.Diorang pown ape lagy, layan jerk la.Sebabnye, diorang sendiri nak tawu budaye kite macamane kan.Dah terlanjur berborak-borak, kitorang pown nak snap-snap some pix ngan mamat n minah spanish tu. Diorang pown ade lah snap 2 3 pix ngan kitorang untuk bawak balek negare diorang.Perh, dalam hati dah kembang semangku sebab gambo bley naek flight sampai kat Spain larh seyh!Dada tetibe menjadi luas.


muke maseng-maseng sesuci sesungguh suci




Bile tourist tu dah blah, kitorang teroskan lagik sesi photoshoot depan KLCC, pastu, kat tepi-tepi tuh xjaoh ar daripade kitorang, adelah pakcik-pakcik yang alim-alim lagy terhormat duk berkumpul tunggu diorang punye group melawat bilik pameran islamik tady.Secare x sengaje, telinge gua mendengar satu suare yang memang sumbang.


''hah, tu nanty dah amek gambo dengan mat salleh , dah lupe lah macamane nak bace al-Quran''                     



Wadafak weyh!kebetulan memang mase tu kitorang yang berdiri memang dekat dengan kumpulan pakcik-pakcik tu dan memang konfem kitoranglah yang mereka dok gebang xbley nak bace Quran pas amek gambo dengan tourist tuh.Ape sempit punye pemikiranlah kan.Xkan setakat amek gambo jerk, kitorang nih memang konpem masok neraka?Xkan setakat dok borak dengan orang spain, kitorang dah hilang identiti Islam kitorang?Hei, kalaw arh kan kitorang ni memang xblaja agame pown., xde maknenye lepas amek gambar dengan orang Spain tuh, kitorang tros bukak baju nak beromen depan tu!


Ke pakcik-pakcik tu yang xbley nak tahan nafsu erk tengok minah spain yang hawt-gojes tu, pastu sesuke hati riang gumbire cakap kitorang plak yang xbley nak bace Quran pas amek gambar erk?Arh, persetanlah kaw.Bile aty dah membare macam api yang marak menyala disambar petrol, kitorang pown blah daripada situ. Malas nak dok melayan pak lebai yang tersangat baek persepsi itu.


Pastu, memang kitorang naseb baek jumpe plak tourist daripade Jepun taw!So, take a pix kejap!hehehe, memang macam pertandingan bergambar dengan tourist la plakkan.

geli syialll tengok muke gua yang macam sipu-sipu hanjeng tu



Bile dah puas meroyan bergile berphotoshoot ntah hape-hape, kitorang pown balek kat tempat tunggu bas.Mase tu pown dah petang dah, so xnak lambat arh kan balek kat Maktab sebab esoknye kitorang ade kelas.Eventhough sakit aty dengan pakcik serban tu, xpelah, gua tetap untung sebab dapat pahala sabar.Pakcik tu dah hilang sikit pahale sebab tabur fitnah kat bebudak skola yang suci dalam debu macam kitorang nih.



menunggu dengan pose menarek




3 serangkai muke maseh kebudakan




sekian untuk kali ini, sekali lagi diingatkan, budi bahase amalan kite.



Renung-renungkan dan selamat beramal!





No comments: