Kesayangan ;)

04 January 2011

Padan Muke @ Kawos !!!

assalamualaikum





Semalam, pepagi lagi celik mate beso-beso gua dah terjebak dalam kancah kekelamkabutan. Bukan ape, gua ley plak tersedo pukol 9.30 pagi waktu tempatan sedangkan gua ade perjumpaan kelab pukol 10.30 pagi, memang gua sengaje bagy kaki dan anggota badan gua yang laen eksesaiz dengan begitu lajunye.Semuanye gua buat dengan express sampai nak terbelit-belit kaki kanan dan kiri gua berebut-rebut melangkah.Dalam mase lebey kurang duopulohlime minit, gua dah siap semua skali dah, dari hujung sampai ke hujung.Dari hujung pu ke hujung ki.Wangi dan ready untuk kesekolah!Mood gua memang mood bebudak skola sebab nih nak bagy semangat pade bebudak skola supaye rajin ke sekolah.Tapi memang jangan tiru gaye maut aku yang bangun lewat gile vavi nih.Memang sah-sah kene pelangkong ngan mak korang.



Naseb memang lah menyebelahi gua, bukan bermaksud nasib tuh duduk sebelah gua kemudian ke-hulu-ke-hilir berjalan bersiar-siar dengan gua.Tepat mase gua keluar daripada pintu besar umah gua nih, ade sebijik bas memang dengan terhormatnye menunggu gua kat depan pintu paleng paleng paleng besarrrrrrrrrrrr dekat dalam kawasan umah gua nih.Gua yang bersemangat waja-besi-keluli-tahan-lasak ni pown ape lagy, saje nak tunjuk kehandalan berlari duopulohlime meter depan sipolan-sipolan yang ade dekat dalam bas menanti untuk ketibaan gua masuk ke dalam bas itu.Memang sekali lagi naseb gua baek sebab tepat-tepat gua masuk, beberape lagi orang menyusul dan pintu bas pown tertutup rapat dan ketat meninggalkan sesiape yang lambat macam itik walaupun cume tinggal duopulohlime saaat lagi nak masuk dalam bas.Sedey ati bas tu bile die terpakse tinggalkan bebudak yang cute dan melotup tu bersendirian keseorangan menanges teresak-esak.



Gua datang kolej semate-mate nak tepek muke dekat perjumpaan kelab yang julung-julang kali baru gua participate.Nak tahu, mase memule masuk sem baru nih 3 minggu lepas pown ade jugak aktiviti kelab nih, tapi disebabkan gua x berminat, gua x join, boleh x macam tu?Buat macam kolej tu kolej bapak gua.Lepas tu hambek ko potong 2% markah ko-ku, kemudian gua rase stress macam nak tendang dan sepak-sepak jerk cermin makmal setebal 8 inci sampai pecah.Baru padan muke gua, buat muke sebek, muke simpati macam tapir mintak penerajang pown xkan dapat selamatkan gua lagik dah, markah dah selamat dipotong menggunakan pisau bermata merah. Gua rase kalao diorang wat aktiviti clubbing ke, berlari-lari anak seratus meter ke, karoke sampai terkeluar anak tekak ke, lompat bintang ke, boleh agaknye aku join, silap-silap aribulan, aku teros xnak start sem, start sem dengan bermain sepanjang 6 bulan.Memang heaven lah sssyyyyyyyyiiiiiiioooooooooooooolllllllllllllllllllllllllllllllll.Gua saje letak perkataan syiol macam tu sebab nak bagy korang rase syok teramat-amat.Itu kes kawos gua yang pertame.



Bile dah abes perjumpaan, teros pulang ke rumah dengan bahagie dan aman damai, melangkah masuk kat pintu gate jerk, terus menjerit dekat abg maintenance yang bajet macho tu cakap yang tangki umah gua bocor dah air melimpah-limpah turun macam umah gua nih xde bumbung, on air.Kalau dah air mencurah-curah, memang larh kan kene kat karpet, bau konfem haprak, tengik, kepam dan masam gile.Macam muntah bebudak kecik yang telebey makan.Gua rase xsanggup nak masok rumah pown ade jugak.Ok lagy bile abg tu kate tulis kat borang kerosakan, nanty abg g tengok erk?Gua wat tenang jerk arh sambil menunggu dalam umah, haram seyh abg tu boleyh pulak berna-na-na-na-na sambil goyang-goyang bontot kat pondok guard.Gua apelagy, muke dah macam harimau, pegi dekat abg tu dan tengking dier secare kuat suroh dier pegy betolkan waktu tu jugak!!!!!Padanlah muke kaw wahai abg maintenance mandi hujan air liur gua jerk, tu belom gua keluar kate-kate hikmah, mao banjir seyh satu Kuantan nih, dengan air mate kau.Laen kali bile gua suroh buat, jangan nak dok menari tarian hawaii plak.Gua bengang ngan lu seyh, gua rase nak hempok jerk lu dengan cotton bud, tapi naseb baek larh gua nih smpati tengok muke abg yang macam cekodok basi pulak, xpe xpe, gua bagy lepas kali nih.Tapi korang janganlah tiru gaye biadab dan durhake gua nih ea, xbek taw, gua pown saje nak buat cerite dongeng pasal gua pegy tengking abg tu, sungguh xberadab. Gua kan seorang budak simple kene tegur simple-simple saje.=)



Bile dah membara duduk dekat umah dicampur perfume yang teramat wangi tu, gua amek keputusan nak berhuha-huha sementare dekat bandar sambil menambahkan koleksi-koleksi lelaki pujaan hati yang sedap dipandang.Niat dari umah lagik dah x baek, memanglah perjalanan x diberkati teros.Nak pergi bandar kene naek bas, memang padan muke lagik kat gua.Bukanlah sebelom nih xnaek bas, macam demand gile, bukan, slalunye naek van sampai tercongok straight jerk kat destinasi.Sampai kat terminal, gua kene berjalan membakar segala lemak yang ade dekat drumstick yang paleng enak di dunia nih.Memang dibawah panas terik garangnye matehari tu, kene jalan berkilo-kilo.Kapok larh gua untuk yang entah berapa kali pulak.Memang cukup pakej sehari-harian gua kene padan muke dekat diri sendiri, kawos dekat abg maintenance kene marah dengan aku, kapok dekat diri sendiri lagy.


Baru jerk azam baru yang ketiga, gua xnak marah-marah, tapi abg maintenance memang sengaja nak try-test-cube-eksperimen tinggi mane sabo aku yea.Xpe xpe, kontrol lagi larh marah gua lepas ni.


Untuk kosakate bahase jawe harini adelah kawos dan kapok.Sebutan kene tekan dan bagi panjang harakat, mad, tajwid sumer.Baru sedap bunyiknye.Kawos ke, kapok ke maknenye same aje, kire padan muke lah dalam bahase ibonda.


Sekian cerita yang paleng simple.


Renung-renungkan dan selamat beramal.... ;)



tenkiu kerana menjenguk blog saye....*___________*

2 comments:

Cik Ruby Atia CoMot said...

haiya..lu tinggal di rumah yang banjir ka??hakhakhak

Hajar Yumi said...

oyt budak.umah banjir tambah busuk meh...xsanggup taw!!!rase nak bukak siling ngan bumbung satu-satu pastu bagy matahri masok..bile dah kering...baru tutup balek..