Kesayangan ;)

13 January 2011

Paksa Memaksa Dipaksa

assalamualaikum



Arini gua macam nak emo sikit arh, bukan pasal mende, pasal idop gua.Gua memang bukan jenis manusia yang suke dipaksa. Macam-macam sangat mende jadik kat gua kebelakangan nih, baru jerk masok tahon baru.Bagy larh gua rileks-rileks tenangkan pikiran dulu, barulah tekan loceng nak masok dan menyerabutkan kotak pikiran gua dengan mende-mende nih.Rase macam nak terbang jerk azam baru gua yang menyatakan bahawa nak kurang marah.Gua rase cukup dah gua sabar selame nih, tapi kali nih memang betol-betol nak mengetest jaoh mane keberkesanan kesabaran gua.


Seperti yang gua dah maklum tentang diri gua sendri, gua adelah single buat mase nih, belom ade lagy makhluk teristimewa dalam hati gua nih untuk menggantikan si dia yang dulu bertakhta di hati.Ayat macam nak tumbok-tumbok jerk muke gua.Jiwang karat larh pulak gua arini. hah, pedulik hape dan persetan dengan semua itu.


Wat mase nih, gua tengah mood nak study.Mood gua xdatang agy untuk part cinte nih.Gua memang x suke nak kene pakse bab tu.Kalau suke kat gua, tunggu jerk arh, xpayah nak pakse gua soh suke balek ke hape ke.Yang tu memang gua panas ati arh.Panas, panas, panas.Seblom nih, law gua kate kawan terimalah dengan hati yang redha dan rela.Kang jap lagi gua kate g mampos dengan kaw, kate gua ganas dan terlebey ajar pulekkkk kan.Nih dah gua cakap dengan bahase yang terhormat stail bahase istane lagy tetap xnak paham, nak buat macamane.


Sedangkan mak gua suroh gua blaja pown mak gua x pakse-pakse taw, nih nak suroh gua bercinta plak.Memang lah mak gua sokong sambil mengangkat bendera putih tande menyerah kalah.Kate mak gua, biarlah gua terjun dengan buah epalnya.Ya, buah epal yang lazat lagy berkrim disukai ramai (ayat ain toi-toi).


Sekarang nih gua dekat kolej, mase rehat sambil mendengar azan berkumandang justeru budak sewel dan mengong yang duduk sebelah aku adelah ummu raihan dan jugak nurul ain.Gua ulang lagy sekali, gua memang x suke nak dipaksa secare teros-teros sebab bile gua kene pakse, gua akan secare otomatiknye jadi stress dan teros gua rase dah menyampah.Bile gua dah rase menyampah, gua akan membenci pulak.So, untuk mengelakkan perkara yang seumpamanya berlaku, lebey bek bagy gua mase untuk bertendang bertenang dengan eloknya.




Sekian, babai




Renung-renungkan dan selamat beramal!!!

No comments: