Kesayangan ;)

10 January 2011

Betulke Facebook Akan Ditutup???

assalamualaikum




Tengahari tadi mase gua sedang tekun dan bersahaje mendengar segala butir kate-kata yang fakta lagi betul daripada lecturer gua, Cik Zaffar , pasal subjek Parasitology, tetibe jerk, secare x memasal, terkeluar pasal facebook akan dihentikan.What???Disebabkan gua ade habit yang memang terburuk iaitu mendengar lagu semase lecture memberi talk, memang haramlah nak dengar perbincangan pasal topik  facebook tu seterusnye. Bile gua ade rase menyesal sikit, teros jerk cabut earphone, lempar jaoh-jaoh dan teros menatap wajah lecturer gua tanpe kelip-kelip pown.Sikit punye khusyuk, memang gua power, xpayah puji dah.Dada kembang sampai hidung dah menunjuk langit, punye bongkak.


Bile mase dah time untuk kelas Parasit ngan Cytopath, gua pown hape lagi, sumbat balek lubang telinge gua yang semaken melebar ni dengan earphone yang dah berkecai.Gua amek salotape, gua sambungkan balek cebisan-cebisan die dengan berhati-hati sambil air mate gua mengalir x henti-henti.Sadis punye pasal earphone dah terbarai.Gua test die punye kuase, boleyh lagi gua wat sumbat telinge pastu pasang volume maksimum punye.Memang terhebat lagi.Sambil dengo lagu-lagu yang jiwe + rock parang + 60an + 20an dan pelbagai lagi.Janji boleh buat telinge gua aman dan hati gua tenteram  kire sudah bagoslah tu. Mase nak tunggu kelas yang lagi satu, gua menerawang dalam alam mimpi kejap.Memikirkan kalau facebook nih dah dilupuskan.


Teros gua terpikir, camane kalo xde facebook?Derita dowh.Apesal erk diorang nak hapuskan facebook?Bukanke laman sesawang bersawang tu adalah yang terfemes emes dan terfofular zaman millenium nih?Apehal tetibe nak close-close nih???Halamak haih, kalau macam tu, macamane gua nak bergosip-bekepoh-kepochi lagi nih?Xkan nak mengutuk-mengata-mencerca depan-depan, mane feel seyh.Hadoila, camane nak menggebang memember sekelas, memember serumah berite-berite terhangat nih?Masalah jugak nih.


Tapi gua pelik lah, nape mesti nak delete facebook?Sedangkan kementerian pown gune facebook nak suruh rakyat mesia bersatu padu dengan adekan facebook 1 MALAYSIA.Apetah lagi nak mempromote barang-barang walau mende tu hanyelah setakat pencungkil gigi, bile promote kat facebook, teros beribu-ribu orang nak seyh.Punyelah pengaruh mukebuku tu tersangat kuat.


Lagi satu, facebook nih dah macam satu keperluan.Kalau nak tahu keadaan orang tersayang yang duduk satu bandar, satu pekan tapi rumah laen-laen, memang tersangat perlu taw.Untuk menjejak kaseh ke mencari jodoh ke, facebook nih jugak yang penting.Memang xdapat nak gua bayangkan camane larh dunia tanpe facebook?Lagi pown, facebook nih dah macam satu kegilaan untuk semua orang.Baek Uncle bawak teksi sampai kan ke pengerusi bangunan duopulohlime tingkat ade facebook.Ini adelah kenyataan bukan gurauan semate-mate.



Anyway, bukan senang kalaw kite nak membayangkan rutin harian yang kite dah biase buat, iaitu mentelaah facebook sampai mate naek juling, eyebag lagik besau daripada pipi sendrik, berbalas-balas komen larh, memaki menghamun serta menghanjeng sesame sendri lah dan memacam perkara yang kite kongsikan bersame kite cerite.Tapi tapi tapi tapi secare tetibe dan mendadak, mende nih akan ditutup.Ape sebab yang sebenar gua pown xtaw.Gua maseh lagik trauma untuk menerime kenyataan bahawa facebook nih akan ditutup.Gua macam nak meraung sampai terjojol kornea mate gua nih.Pasal facebook macam tu skali penangan memang dahsyat.






Ape pendapat korang pasal nih?



sekian, babai



Renung-renungkan dan selamat beramal!

No comments: