Kesayangan ;)

03 January 2011

Perihal Hepie New Year

assalamualaikum



Semalam 1 januari 2011 kan?semalam sumer orang sebuk bersepah-sepah nak sambut New Year lah hape lah kat merata-rata tempat dan memaseng berlumba-lumba sebab nak mengangkat diri sendiri dan bertanding kemegahan bercerita sebab dapat sambut kat tempat paleng havoc larh kononnye kan.Macam gua jugak, letak mancis kat mate gua yang kecik comel dan cute macam arnab nih semate-mate nak tengok bunge hapi yang memancarkan cahaye macam nak bakar langit je gamaknye.


Gua steady sambut malam taon baru dalam bilik hotel atas katil dengan adik bujang gua yang sorang tu.oit oit oit, yang korang nak pikir bukan-bukan tetibe apehal hah?Macam gampang jerk, gua blom abes citer lagi, gua bukan duduk berdua larh dengan budak busok tuh, gua datang dengan abah dan emak dan jugak adik gua yang akan bermastautin dekat kuala terengganu tu.Entah mimpi ape gua tetibe baek dan mulia hati nak join trip diorang g kuala terengganu yang dah macam tempat gua berlari-lari-ulang-alik-sane-sini jer.


Gua sesaje jerk nak ikot mak ngan abah sebab dalam ati nih memang gusar sedikit memandangkan pantai timur tengah musim tengkujuh sekarang nih.Gua bimbang dan worried manelah nak tahu kan kalau-kalau air tetibe masuk dalam kereta, bukanlah bermaksud kerete abah tu bocor ke terbelah dua ke hape ke, masuk air sebab air dah terlebih dalam sungai, kirenye nak jugak cari tempat dekat daratan jugak.


Berbalik pade niat utama entri kali nih, nak citer pasal taon baru ataw bahase jawe yang glamer menyatakan New Year.Ade beberape kebiasaan bagy setiap manusia bile masuknye tahun baru.Kat bawah telah gua menyenaraikan sikit-sikit keperluan yang bukan kehendak semua orang.





Macam biase larh, setiap manusia ade azam baru untuk setiap kali beralihnye tahun.Even xde nak tanam azam macam tanam pokok kobis kat belakang umah, at least ade jugak tanam azam dalam hati, kire orait arh tu.Ade jugak manusia yang xnak tanam pokok azam yang baru, diorang nak suburkan pokok azam tu biar maken gebu dan maken bercambah dengan sihatnye.Nanty ade pulak anak-anak yang gemok-gemok macam giant dalam Doraemon, bijak macam Doraemon, untung-untung bile petik buah azam tu ade salah satu boleh mintak nak pegy mane-mane xkire mase dan waktu.


Terpulanglah pade korang semua nak azam ape pown kan, gua xnak jadik paparazzi ke, minah kepochi ke nas ahmad ke g maen terjah-terjah kat umah sekor-sekor nak ketuk-ketuk pintu pastu tanye ape azam memaseng.Itu cume memang sesuai untok golongan kepochi yang memang dah xde kerja langsung arh tu.Macam gua nih, orang yang simple, sampai segalenye nak sesimple yang mungkin, gua xde mase nak g duk sebelah makcik-pakcik kat kedai kopi sambil order teh tarik buat muke seposen xmalu tros tanye ape azam pakcik sekalian sambil menghadiahkan secebis ceramah supaye mereka sedar yang mereka dah tua , kubur dah kate mari umah da kate pergi.Silap-silap itulah permulaan tahun baru dan jugak penamat untuk gua.Macam gua nih, gua dah katekan memule dulu lagik yang gua dah cakap, azam pertame gua adelah blog sewel dan simple gua nih.Lepas je yang satu tu, yang lelaen baru beratur buat barisan panjang pendek panjang pendek.






Perkare yang paleng femes yang dapat ranking nombor 2 bile taon baru plak adelah fireworks, tu orang jawe lah yang cakap, omputeh cakap bunge hapi.Hah, yang nih memang dah trend dah. Kalaw tahun baru, memang sumer manusia berpusu-pusu berasak-asak macam nak g berperang sampai sanggup tahan jem berejam-rejam semate-mate xnak ketinggalan bunge api yang pertame skali terpancar pade pukul bape siap set timing belt lagik.Itu namenye semangat kemercikan bunge api yang berkobar-kobar.Memang hebat seyh semangat nih, jarang-jarang ade, cube arh korang tanye kat pak dukun ke tok moh yang majalah Ujang tu, mesti die kate susah jumpe kes-kes yang macam nih.Setaon memang sekali jerk dapat jumpe.

Fireworks nih memang mahal wo!Die adek beradek sepupu sepapat dengan mercun jugak larh, meriam tuh xtaw ade kene mengene ke x, tapi rase-rasenye bau-bau pelam kot.Sebab mende nih mahal, so, orang pown berebut larh nak tengok kecantikan dan keindahannye bile die dah membako langit.Sesape yang nak tengok keindahan die tiap-tiap ari korang g dekat kastam, bodek-bodek pakcik-pakcik manes kat kastam tu, nak fireworks yang cantek-cantek.Kalaw naseb baek boleyh hidup bile klua dari kastam tu, gua nak tabik spring toing toing.








Yang nih, memang jarang - jarang jumpe tapi ade jugak simbolik dengan taon baru, name die, manusia warna-warni belajar beratur. Biase kat mesia die wat time merdeka jerk, mase tuh semua golongan umo ade, daripade budak skola rendah sampai kakitangan kerajaan dan swasta.Diorang g pakai baju kaler macam-macam, ikot irama sambil wat macam-macam bentuk.Mende nih paleng gua admire siottt mase kecik-kecik.Sekarang gua xbley nak tengok live depan tv sebab gua sekarang dah ade kerjaya sepenuh mase iaitu student.Best wooo tengok diorang nih lari-lari g buat macam-macam bentuk, buat bentuk bunge rayelah, bentuk jalur gemilang larh, bentuk klcc larh, bentuk nombor larh, bentuk bukit larh, bentuk rumah lah dan macam-macam lagi.Korang nak cube, suruh r diorang buat ape yang korang soh buat, mesti diorang buat.Kene-kene mase tuh matehari tengah buat muke bongkak dok mencanak atas kepala.Memang nikmat paleng hebat untuk para penari tu.Memang heaven doe!!!!!Tapi gua nak bagi peringatan arh law korang ade niat macam tu, gua mintak korang tempah rumah tiang dua cepat-cepat.Bukan ape, sebagai persediaan apebile diserang.









Baeklah, gambar di atas adelah menunjukkan bahawe terdapat ramainye orang yang macam semut menghurung semut, yang ade cahaye kelap-kelip kat depan tu adelah pentas.Atas pentas ade orang sedang menyanyi lagu dondang sayang dan lagu enjit-enjit semut.Fenomena biase sementare menunggu ketibaan tahun baru adelah konsert.Perkara nih da terlampau biase, tapi, kalau xde konsert, memang xjadilah sambutan tahun baru.Xkan korang nak melanguk tunggu fireworks kat atas tuh sampai lebam satu badan?kang xmasal esok sumer hospital kat mesia penuh sebab memaseng kene jangkitan pade mate dan badan iaitu demam-badan menggigil sambil mate kelip-kelip keatas.Ini fenomena biaselah kan, konsert nih macam nak meriakn sesuatu larh, dalam kate yang lebih kampung, nak memeriahkan majlis sambil menambah hingit bingit keadaan kat sesuatu mejelis tu.Lagipown, mase nih r nak jumpe dan menggedik amek gamba dengan artis-artis pujaan dunia. Sebab ape taw, mase mejelis n event yang sebegini rupe baru senang nak jumpe artis sebab diorang kene jugak berjumpe dengan peminat mereka yang telah menyokong mereka daripada luar dan dalam.Macam ahmad kamal adli kan.Sebab gua tersangat minat dier, gua nak tepek jerk gambo dier kat blog nih.Sori pade yang x berkenan yea..mahap dipinta.

*sile jenguk ke blog minah yang simple nih*








Malam tahun baru adelah malam pesta muda-mudi.Ape korang pk orang dolu-dolu jerk ade malam pesta muda-mudi?heyp3, sekarang pown ade taw!Lagy havoc yawwwwwwwww.Sumer orang boleh join, atok nenek moyang nenda cucunda kakanda kakaktua pown boleh lah nak join sekali memang dialu-alukan.Bukan nak kate ape lah kan, kate malam tahun baru, esoknye konpem cuti yahuuu yahuuuu beb.Mase nih jugak boleh dikatekan sebagai malam bertemu jodoh.Tengah terkinja-kinja dengan konsert tetibe purse jatuh, terkene orang sebelah, pastu, kene pulak awek cun melecun tiptop punye hawt, meleleh larh air liur kaw tengok awek tu brader weyh.Ko harap dapat arh nak jual minyak setitik due, tetibe bulldozer dier datang dari sebelah paut bahu dier tros pandang macam nak bagik penumbok sebijik due.Kalau yang macam tu, jangan ko mimpikan akan membina mahligai, carik larh yang dekat dahi dier ada cop SINGLE N AVAILABLE.Pastu try cuit-cuit sikit, mintak nombor fon cket pastu balek.Kat umah baru setel nak mengorat ke teros nak masuk meminang esoknye ke itu , pepandai korang lah.Jangan mule-mule korang dah wat taktik mengorat maut, memang payah larh kalau macam tu.Kenyang korang makan penyepak berdas-das malam taon baru.Ini sumer peringatan untuk brader-brader yang very the cool macam ais.



*mate melingas carik awek*





*kecik-kecik dah pandai ejas awek seyh budak nih....*





Setakat itu jelah yang mampu aku nak bebel kali nih, saje nak try-test-eksperimen-cube menggerakkan otak nih bagy ayat kreatif sikit, walaupun xde follower lagik, membakar semangat untuk hapdate tetiap ary bile kepale bebal dengan blaja.Chill yaaaawwwwwwwwwww.......







korang penah jumpe awek korang mase malam new year x?bukan jumpe awek dah sah awek.Nih awek yang  pandang petame kenyit mate terkenyit-kenyit teros tersangkut kat bahu.Kire malam nee year tuh baru jumpe.Cube korang citer cket....





Renung-renungkan dan selamat beramallllllllllll

No comments: