Kesayangan ;)

06 January 2011

Zaman Kechik Dulu

assalamualaikum





Nih baru masok taon baru kan sekarang?Bebudak kechik-cinonet sumernye tengah eksaited giler vavi sebab da beso, da  masok derjah 1.Memang segala macam ragam dapat kite saksikan.Kengkadang bukan anak jerk yang eksaited, malahan mak bapak jugak boleh join sekaki kegembiraan yang terlampau-lampau tu.Kire normal larh kalau budak-budak cilik pakai uniform sekolah mase memalam nak tido siap skali dengan kasut puteh melepak tanpe cacat cela, beg sekolah tarek macam orang nak berambos daripada akademi fantasia jerk lagaknye, buku-buku garis satu, garis dua, buku yang kosong kat bahagaian atas, kat bahagian bawah ade garis-garis , buku kotak-kotak siap dengan kotak pensel yang bermacam bentuk siap ade dalam perut beg troli diorang.Bile diorang dah berlayar dalam mimpi, yang si akak dengan abang, punyelah hebat dok gelak sakan macam dulu-dulu diorang mulia tahap dewa.Macam syaitooooonnnnnnn memaseng.Tanduk dengan ekor tumbuh x semena-mena sempena meraikan adik yang nak naek derjah 1.



Bile imbas balek, gua rewind kejap filem yang gua sendiri maenkan watak utama dalam peti simpanan gua nih, gua rase betape indahnyalah hidup mase zaman kecik-kecik xmatang dolu-dolu.Best seyh kalaw hingus yang hijau pekat lagy melekat tuh mengalir daripada cerobong asap, orang boley steady cakap budak kecik lagik, mak akak diorang yang selalu buat untuk diorang.Bile dah tue bangke macam sekarang, memang xboley nak cakap ape lagik dah, kalau berlaku situasi yang mencelakakkan macam ni, konpem sumer mak-mak yang ade anak bujang teros kate anak dah kawen.Memang lahanat bile ketidakadilan berlaku. Punye selekeh tahap bingai. Kalau ade manusia macam tu melintas depan gua, gua tanpe segan silu bagik ranting kayu sumbat dalam lubang hidung diorang.Itu bahana orang selekeh x berhingat.



Zaman kecik-kecik gua, pade gua memang zaman kegemilangan gua arh, memang terbilang, termasyhur, tersohor , gemilang, glemer, hawt maket, playgirl, anak singe, minah kepoh dan memacam lagilah.Gua malas larh nak senarai sekor-sekor menatang tuh. Gua dulu, mak abah hantar g skola tadika mase umo 5 tahun lagik, orang kate tadika numpang arh, bukan g numpang naek atas bumbung tadika tuh, duk kejap pastu mak abah balek teros trun balek, ini ntah hape kejadah!Nak kate bijak, aku memang arh geliga budaknye, bagy arh aku peluang nak kembangkan jubor yang memang dah sedia kembang nih kejap. Pegi skola gua naek beskal dengan sepupu gua yang same baye dengan gua tapi laen kettinggian. Naek beskal yang tempat duduk lagik tinggy daripada hendar(tempang pemegang) . Konfem bontot mantap ke kiri ke kanan melenggok -lenggok .perggghhhhhhhh.Pepagi gua dah buat orang meleleh air liuq sebab ghairah tengok punggong gua yang mase tuh ukuran baru 20 jerklah gua pk. Silap-silap ade pakcik yang balek umah semula sebab nak mundy wajibbbb.....teeettttttttttttttttttttttttttttt....





*ni ghupe beskal yang gua gebang  megah-megah*




Argh gua dah melalut ntah sampai mane ntah. Sambung balek part gua skola tadika numpang, gua dulu macam nak bajet pandai arh sikit, bangge diri, kecik-kecik dah blajo riak dan takabbur. Memang makan pelempang jerk gua nih. Mase first day masuk skola, abah gua punye terbaekkkkk beliau hantar gua g skola, nak soh gua jadik berani. Bile sumer dah setel, abah cakap beliau mahu pulang ke rumah. Gua buat muke sedey larh kononnye macam nak kene tinggal bertahon-tahon. Sebek gile + airmata berlinang.Tunggu empang pecah jerk la gua nih. Tapi dah namenye budak, abah tunggu kejap jerk, pastu gua g maen-maen dekat taman permainan dengan girang teros kering air hujan yang tady bertakung kat mate aku, memang magika larh seyh!

maen sampai tersembam muke kat tanah.




Bile dah masok part blajar nih, memule gua hepi arh, tapi ade satu mende yang gua memang xbley lupe sampai akhir abad gua nih, gua dulu, mase kecik-kecik beso semut api, gua pandai bace, memang lancar macam bullet train bile membace.Bukan ape, maybe mase mak gua mengandungkan gua, mak gua suke bace kowt.Bace majalah-majalah p**** ke?ouh mestilah tidak yea!!!!Mak gua bace majalah avon, majalah latina, latido, macam-macam lagi larh.Gua xsempat nak take pix mase mak gua dok syok membace.Lagi-lagi lapisan perut mak gua bukan macam lapisan selaput dara mak dare.Ouh yawwwwww....

memang terlaju arh kaw bullet, jom r race!




Bile masok bab kire mengira, memang gua berserah arh, sampaikan gua boleyh menanges seyh semate-mate gua xbley jawab soalan matematik yang memang mudah.Kalau nak diikutkan makan kacang lagik payah. Ala lumrahnr bebudak kecik law xtaw nak jawab soklan nak nanges, macam korang tuh dolu-dolu zaman dahulukala xpenah melalak sebab terberak tekencing dalam suar mase skola!Xnak ngaku konon. Korang nak kencing kaki kencing, memang mintak maap siang-siang larh.Ade satu hari tu, cekgu Jariah(cikgu skola tadika) suroh aku selesaikan soklan math yang melibatkan 2 digit jerk. Kalau gua xsilap, soklan tu  adelah 
44 + 18 = 62. If i'm not mistaken, memang inilah sokalan latihan yang diberikan beliau pade gua. Tapi memang gua xreti langsung. Gua nak tanye die tapi gua dapat rase empang gua da penoh. Tunggu mase berjalan jerk. Pastu beliau dengan muke malas + menyampah agaknye tengok muke gua yang bebal xreti berajar nih, beliau suroh member gua yang bername Yut, ajarkan gua, bile dah boleh, baru gua berani nak g join orang maen congkak dengan cinta2 lompat-lompat.



*nape lah kau nih komplikakted sangat?*





Lagik satu memang best datang skola tadika nih bile gua diberi makan champs yang sedap. Taktik gua, beratur depan skali, pastu masuk mulut, nyonyot punyer nyonyot habes, pastu beratur belakang skai, so, dapat arh due kali, bijak arh jugak gua kengkadang.





Itu arh memori mase gua tadika yang memang gua ingat sampai sekarang nih, gua ingat cikgu gua tu sebab orang pernah cakap, tinggi mane kite blaja, kite keje, memang kite kene ingat sape yang ajar kite sampai jadik pandai n geliga, org yang mengajar kite mase kite kekecik, kenal huruf2, nombor2 dan sumer benda adelah cekgu skola tadika kite.Memang terbaeeekkkkk arh. Tetibe plak gua macam teringin nak tukar profesion. Jadik cekgu tadika, ajar diorang cemane nak pisahkan darah, letak anti-a, anti-b, anti-ab dan ajar diorang wat cross match.Last2, memang da xde budak yang nak blajo ngan gua nih ha.Giler!














Gua punye parcel daripada MILQYNWAY telah tibe, nanty gua tunjuk erk???Gua ade janji nanty gua peragekan ape yang telah gua gadaikan semate-mate nak beli barang kat blogshop nih.yeeehaaaaaaa









Renung-renungkan dan selamat beramal


No comments: