Kesayangan ;)

04 January 2011

Ape Itu Blogwalking

assalamualaikum



Blogwalking adelah bahase jawe , macam biase, dalam bahase omputeh, blog berjalan.Amacam, memang care seyh blog nih boleh maen jalan-jalan plak.Kalau macam tu, blog boleh gosip-gosip, boleh maen kejar-kejar, maen kawen-kawen, maen ehem-ehem, blog pown boleh g kolej belajar sesame larh macam tu kan????Ade sesape nak tolong centerkan pale gua yang dah senget seblah ni x?ape?soh gua ketok gune hammer?ok fine, mekaseh bagy cadangan yang membuatkan gua senyum lebar sampai ke kaki. =___=''


Blogwalking nih bukannye name orang, bukan jugak sejenis kueh daripada indon yang didatangkan khas menaiki kapal terbang pejuang mesia dan bukan jugak name tempat paleng pelik dalam dunia sekarang nih.Bukan bukan bukan, sumer geleng kepale serentak ea bace part bukan tuh.Law x geleng kepale serentak, gua hempok sekor-sekor dengan batu kerikil, baru korang tawu cemane ea.Ekh ekh, nak pegy mane tuh?Gua x start citer lagy nih, nak blah dah ke?Gua gurau jela.Gua nih kan simple jerk, mane buleyh nak marah-marah orang sesuke limpa pedal jerk.Heish kesian korang kan, gua punye pendahuluan dah panjang berjela-jela cecah lantai, crite x mule hape pown lagik.Ntah hape-hape ntah.


Blogwalking nih kan ekceli keadaan dimane korang dan para korang yang ade blog tuh g terjah blog orang laen sambil tinggal secebis taik gigi ke kate-kate hikmah larh lebey kurang macam tu kat blog orang laen. Kirenye macam korang g pantai, pastu jalan-jalan nampak orang jual air kelape, korang pown teringin nak minum air kelapa.Bile dah minum rase stim dan nak lagik air kelape tu.Last-last korang ketagih dan nak beli selalu dan minum air kelapa tuh.Same jugak dengan blogwalking ni, memule korang duk ushar-ushar page dorang, pastu bace satu jerk entri dorang, then macam best, nak terangkat sikit, korang bukak lagi entri dorang yang dah berhabuk-habuk dalam stor diorang, sumernye hebat-hebat dan vogue meletop gituuuuu.Korang teros rase terharu dan nak jadik follower.Bile dah macam tu, korang teros jerk nak bace ape  hebahan-hebahan dier yang seterusnye untuk keesokan harinye.Hah, itu kire macam korang dah terjatuh chenta, ter'fall in love' dengan blog dorang arh tu.


Gua nih pown mase memule macam sengal-sengal keledek cket r, memang sengal tahap tapir xtaw amende blogwalking tu, yang gua tawu, gua memang suke g terjah  blog orang, pastu tengok ade blog-blog baru yang best cket, gua klik then gua tros follow.Memang x rugi law buat blogwalking nih, dapat r bergosip, mengorek rahsia para blogger , dapat tips-tips yang memang berpekdah untuk hari tua dan dapat menghabeskan duet secare lebat bile dah terjumpe blogshop yang best-best kalah diva da voke yawwwwww!


Gua malas larh nak citer bebanyak, gua cume dapat tepek jerk beberape page blogger yang gua admire dan gua jatoh limpa dari dulu sampai sekarang  kat bawah nih ha.Punye terangkat bile bace blog diorang sampaikan mende petame bile berukband dah jumpe salur untuk connect, blog depa yang paleng pertame gua selongkar mengharapkan ade gossips baru lagy terhebat dipasaran mahupun pasaraye terbesar mahupun gedung jual kaen.xmemasal.Layannnnnnn.....Zaaasssssssssss






BLOG PILIHAN JIWA & RAGA 






REALITI KONSPIRASI 








Blog brader nih memang tip-top-top-tip best, bace boleh gelak sorang-sorang macam tengok aksi bebudak umo 3 taon g ngorat nenek yang umo 60 taon.Kalau bace blog nih, jangan duk atas katil, t gelak guling-guling jatuh katil, law duduk tepi tangge, konpem memang jatuh bedebak bedebuk dari tangge tuh.Blog brader nih memang super duper gempak terhangat terhebat di pasaran seyh.Siap masuk dalam majalah Remaja seyh blog brader nih.Ape yang pasti, blog brader memang besh!THUMBS UP manyak manyak kali.Die punye follower dah ade lebey kurang 15k.Memang jaohhhhh bebeno dengan blog yang simple macam blog gua nih, macam langit dengan kerak bumi yawwwwwwwwwwwwwwwwwww.















Hah, yang nih lagi satu best.Nama dier cik epal, name betol ntahla, belom sempat jumpe nak siasat macam polis trafik lagik.Blog die ade macam-macam, care nak pakai shawls yang berbagai-bagai jenis, tip-tips yang berjuta-juta lemon dari pelbagai kategori dan dier jugak suggest tempat untuk shopping cardigan, shawls, dress, legging dan macam-macam lagik.Gua suke same blog yang ini jugak.Akak yang somel dan cute, blog dier simple macam aku,cume blog die lagik hebat, cerita menarek dan dress up dier sejibik sejibon macam yuna.I LOIKEEE.Ape yang gua paleng terpegun + tertarek +terkezut + teruja + terpesona sebab dier boley gain income dengan nuffnang sampai RM1k wooooooo.Hebat x hebat x hebat x dier???














Akak nih belajar kat Universiti Malaya n sekarang tengah praktikal kat PPUM.Punyelah gua minat ngan blog die sampaikan gua xnak miss sumer gossips-gossips die seyh, blog dier menarek, dier pown cantek, shawls dier sumer gempak-gempak dan ape yang penting skali dier adelah anak kelahiran JOHOR!Bermakne dier dengan gua senegeri.Tapi gua xtaw nape kitorang berlaenan kulit walaupun bangse same dan bersamaan minat.Kepade korang, sile ushar blog akak manes-chantek-cute-chumel nih.








header blognye adelah macam nih



nih kepale besar blog tuh



Yang nih, budak baru nak naek, buat blog macam gua jugak, die nih r soulmate gua.Yang pegy dok gebang-gebang blog gua kat facebook pown minah nih jugak.Dier nih memang minah senget sikit, tapi nak buat macamane, kerane kesengetan dier arh kitorang bersahabat ketat sampai arini, gua jugak yang suroh dier g buat blog nih ha.Bab tu larh dier pown g r ikot kate-kate sewel gua, pastu g buat blog dah itulah blog dier.Sile dialu-alukan ke blog dier.Dan gua jugak memang mengdepangkan tangan gua soh korang klik dekat follower dier.










tuan boss blog




header yang simple tapi chantek




Bagy yang ni plak, blog die simple sangat-sangat, tapi perisian dier best!Pemilik blog pown cantek dan pandai.Bakal menjadi seorang doktor dan seorang yang fotogenik.Bile dier peragakan bebaju ke hape mende ke, konpem shantek.Memang  sebijik model.Yang gua lagi heran tambah ajaib tambah peliksssss, muke die memang floss, gebu, chantek, xmacam muke gua yang ade kawah gunung berapi nih.Ntah tahun bile  punye gunung berapi meletos sampai sekarang kawah xreti-reti nak berambos.Apelagi, cepatlah cak-cak-baaaa blog Fatin Liyana nih. 





HANIS ZALIKHA










Cantekkan dier????Memang arh cantek.Itu die, bukan gua, kalaw gua, memang mao pengsan korang bile gua ngaku gua chantek.Die nih seorang model yang sangat aktif berblogging taw, sampaikan cikepal punye entri pasal dier, dier boleyh komen seyh!Memang best larh kan kalau hanis zalikha dah komen mengkomen.Cepat-cepat, g menjemaahkan ahli kela follower dier.Memang xkan rugi punye.













Yang nih laen sikit arh, nih memang blog motivate diri sendrik.Sesape yang penah ade ceramah dengan abg raja nih, memang akan angkat tangan cakap yang die adelah motivator paleng best.Die punye gaye cakap, psikologi dier memang terbaeeeekkkkkk.Gua penah join arh 1 program gua dengan dier, bukan nak cakap ape, tapi overall dier memang best.Die sebenarnye seorang manusia biase yang dilahirkan tanpe kaki kiri tapi dia buktikan yang dia bukan lemah dan sekarang ade 4 konsaltant sendrik.Belom kahwen masih bujang dan bebaru nih dier ade beli sebuah motorbike dan telah mengoffer sesape nak naek ngan dier, silelah beli helmet sendrik. =I







MILQYNWAY








Ini adelah salah satu web untuk korang membeli belah melalui online.Tapi kalau nak carik baju brand adidas, kasut nike, suar jename Forest, perfume jename polo ralph lauren, DKNY, BOSS, memang mintak maap, kat sini xde jual.Kat laman web nih cume ade jual shawls, dress, aksesori tudung dan macam-macam yang sememangnye menepati citarase kaum mude-mudi bangse kat luar sane.Silelah berhabeskan duet sebanyak yang mungkin disini sebab bile tengok satu cantek teros rase yang lelaen pown ooooo WOW!Gua dah try beli inner ngan shawls kat web nih, tapi xsampai lagik, t bile dah sampai, gua roger korang ekh.









Hah, itulah antare blog yang sempat gua tepek kat sini, banyak lagi sebenarnye blog-blog yang femes amous nak gua tepek kat cni, tapi gua sesaje nak suruh korang try cemane kebahagiaan dan kesurunokkan ber'blogwalking' nih.Macam-macam ada beb!Gua xdapat insentif pown law gua promote blog diorang kat cni, gua pown xtaw law diorang singgah sebentar kat blog nih nak bace entri yang gua buat.Pape pown, gua hepi dapat tulis entry yang macam nih and gua dapat sharing-sharing dengan korang pasal nih.Enjoy guys!!!!




sekian



Renung-renungkan dan selamat beramal

2 comments:

Anyss said...

hye! salam kenal..actually, model dlm milqnway fashion tue ada blog gak.die cantik sgt! nama blog die lyanahisham.blogspot.com..

nice post! wee~

Hajar Yumi said...

mekaseh erk annyss menjengah ke blog yang sangatlah baruuu macam baby baru sehari nih...kite dah add jugak lyanahisaham tu...dier best n memang chantek..huhu