Kesayangan ;)

04 March 2011

Kenapa Mesti Putus Cinta

assalamualaikum


Kenapa mesti kita putus cinta kan???Korang pernah x pikir dengan kelajuan tahap maksima akal fikiran korang kenapa?Bile korang dah penat bercinta, dah sayang gile-gile memang tahap tenuk , tetibe korang break pulak. Meh gua nak cerita apesal kite kene putus cinta.



@ Bile putus cinta, baru rase nak nyesal

Becinta dulu dah sedap beromen-romen, berkasih sayang , janji-janji nak sehidup semati, kalau boley nak seliang lahad bersama-sama, dah tu ape kaw xdapat jawab bley maen pas-pas kat pasangan memaseng sekarang putus, mesti rase nak tobat balek kan, mase nih ar kite carik balek pencipta kita kan.Teros doa semayang tonggang tonggek semata-mata nak tabahkan ati dan sekaligus doa untuk dapat calon yang laen pulakkk.






@Memang dah jelas dan terang yang selame nih laki yang berjanji dengan kita sehidup semati tu, selama nih memang ade men pompuan laen belakang kita, cuma lu orang xtaw jerk.

Lebih baek putus sekarang sebab mane nak taw nanty mase dah nikah, nak wat majlis gileng gemilang era gemilang, tetiba malam petame bukan dapat hadiah power, dapat hadiah talak tiga teros! Memang xnaye lah kan korang dapat title janda dan dua meletops gitu uu!!!!tu  kalau untung dapat kene cerai.Kalau dapat habuan sekali???Memang tahniah, pakej perkahwinan.





@ Kita dengan dia memang x sebulu, sehaluan dan sealis.

Dah kalau masa berkapel bercinta nih elok sedap kaw ke utara, dia keselatan, walaupun memang dah takdirnya rumah dia kat selatan, rumah kau kat utara. Ape ade hal? Dia boleh hape nak hanto korang balek kampung sambil beramah tamah mesra dengan seluruh seisi kuarge korang.Senang citer sekampung larh senang.Hah, mase nih hah mak korang nak wat ujian untuk bakal menantu sepatotnye dan ikat jerk teros dengan korang tu hah, baru larh diorang rase takot nak sesuka jiwa dan raga tinggalkan korang.





@Dia spesies lelaki LC

Memang arh dia nih naek motor LC, aku akui jugak, motor tuh memang spesis yang sedap dinaiki tapi motor tu jugak yang membuatkan si pembawa terasa dirinye megah.Teros nak cepat-cepat bertukar-tukar pasangan kan. Memang hawt sangat larh kaw wahai LELAKI CURANG. Belom jadik laki, kau dah curang sewenang-wenangnye, nanty bile dah kawen, kene pantang dengan bini 44 hari 45 malam, hah, memang secara gampangnya dapat layanan free daripada skandal-skandal sundalnye....memang f*******








@ Sebab takut terlanjur

Maybe ade certain korang yang xberapa nak berdiri bersama dengan gua dalam point nih, tapi tengok dengan keadaan sekarang jerk. Bebudak remaja dah maken advance. Kes buang bayi tetiap hari kita tengok dan kita boleh je nak mengalirkan airmata kalau tengok baby yang cukup sifat kene makan anjing, kene hurung semut, kene buang dalam tong sampah. Umpama mak yang melahirkan tu x rase sakit langsung mase lahirkan anak tu.Tu lah, mase kaw buat, kaw ingat sedap, bile dah kembung, nak lahirkan, senang jerk buang tepi-tepi jalan. Seblom mende tu terjadi.memang elok sangat arh kita putus kan?






@ Sebab x habes lagi masa bercinta dengan Mak


Mase korang bercinta, bape banyak belanja korang untuk kekaseh mate hair korang tu berbanding dengan mak or abah korang? Ah, toksah nak boloq ngat, gua taw arh korang tu lagu mana! Kol mak seminggu sekali dah ar, kol awek ari-ari mao maaaa. Padahal korang lupa kalau xde orang yang beranakkan korang tu, boleh pulak korang nak merasa nikmat cinta yang indah tu. Sebab tulah korang putus sebab mungkin korang kene lebihkan mak korang sendri masa sekarang nih. Kalaw dok sebok ngan marka, lagu mana nak cinta ngan mak hang sendrik?????









@ Sebab ade perkara yang lebih penting

Rata-rata yang mengalami cinta bukannye orang-orang tua, pakcik-pakcik yang perut dah jalan kedepan dulu, makcik-makcik yang gigi memaseng boley wat pameran lagy kat muzium. Yang sedang sedap dan hangat bercintakan golongan remaja. So, remaja tugasnye belajar kan? So, kene pentingkan belajar dulu. mende laen ketepikan dulu, nak bercinta boleh, tapi pendam dulu, dalam hati, Kang sebuk nak bercinta, korang gadoh ngan pakwe or awek korang, teros xnak blaja arh, xmao makan arh, kesihatan pulak terganggu, xboley nak study.Resultnye, keputusan menjunam macam kapal terbang terhempas.









@ Sebab belom cukup matang lagi nak bercinta

Bukan nak cakap ape r, tapi kalu sekadar nak cinta-cinta monkey nih, xpayahla, cinta dengan monyet pown okey jugak, taw-taw kene kisz je dengan monyet tuh. Lagipun usia muda nh sepatotnye kite kene cube semua pengalaman berharga sebab waktu muda kita sekali je beb! Kalau muda-muda dah nak g memane macam ayam dalam sangkar, xboley nak kuar lame-lame sebab nanti bf or gf marah, bek ko kawen jerk teros dengan die! Duet pown belom tentu korang ade.Ntah-ntah nak beli spender sendrik pown maseh kecek mak korang duet lagik.








@ Sebab nak sedarkan kita bahawa bunge bukan sekuntum dan kumbang bukan seekor dalam dunia

Bile korang putus bukan bermakna dah habes dah dunia nih untuk korang.Macamlah laki or pompuan tu sorang dalam dunia! Hey yennade!!!!!sedar arh weyh!!Nisbah pompuan dengan laki 1:10 taw!!!!sorang laki untuk seploh pompuan tapi dah xpayah ar nak tamak haloba gelojoh macam ke hape nak kawen 4 teros!Agak-agak arh. Bile korang clash, korang nanges arh dalam seminggu jerk, bile minggu depannye, insyaALLAH, awek or pakwe yang dok usha2 korang mase korang g gym or g maen bola jaring pown datang melamar.See, petik jari jerk arh beb!!!









@ Sebab dia memang bukan jodoh kita

Hah, yang nih memang kita xboley nak sangkal dah, bile ALLAH dah kata kunfayakuuunnnn, maka jadilah dia. Mungkin Allah ade rencanakan yang terbaek untuk kita masa akan datang. DIA xmao ar bagy kita tangkap cintan leleh-leleh sampai kita rasa nak bunoh diri dek putus cinta sebab jodoh kita ada dah, cuma kita je yang kene cari. So, tugasan kita adelah untuk bersabar dan mencari.Satu hari nanty, jangan terkejut kalau jiran selang 2 buah rumah jadi pasangan taw!!!!









Hah, tu sumer serba sikit pasal entri kali nih.Mesti ramai heran apehal gua buat entri yang sedikit jiwang kali ni.

Untuk pengetahuan korang, sepatotnya, 22 FEBRUARI 2011 yang bebaru nih, gua sambut anniversary yang setaon tapi disebabkan ketampanan dan budi bahasa yang ada pada muka dia. ALLAH dah tentukan yang terbaek untuk dia . Dia dah berjumpa dengan jodoh dia sendri n now, dia sedang berbahagia bersama teman barunye tu.

Memang mule-mule pedih untuk gua terima, sampai sekarang nih lagi arh, gua akui memang gua macam gile sikit sebab lame gua tunggu dia tapi ini jawapan yang gua dapat. Gua xsalahkan dia sebab memang bukan salah dia.Dia dah pilih yang terbaek untuk masa depan dia, yang cantek dan sepadan dengan dia. So, gua kene paham-pahamlah.


Ape yang sedang gua buat sekarang, amek masa untuk sembuh dan menggembirakan diri gua dengan balek kampung jumpe 2 orang buah aty gua yang hensem dan macho disamping jumpe ratu hati gua iaitu emak!



''Kadang-kadang kita xpernah terfikir walau sedetik pown untuk menyayangi seseorang dengan spenoh hati kita, tapi andainya dah ditakdirkan yang dia akan pergi bersama orang yang lebih disayang dah yang telah disebutkan ALLAH oleh mereka, kita haruslah sabar dan redha terhadap segalanya''







Sekian, babai





Renung-renungkan dan selamat beramal!!!!!

3 comments:

Anonymous said...

ok ler coretan blog nih............
tp nchat pad tuan blog nih jgn padai taip jea noh.........
he3

Hajar Yumi said...

timekaseh yea anon sudi mengkomen..nasihat nih saya tujukan untuk diri saya dan jugak kengkawan...sama-sama mengingati...

Anonymous said...

Thanks entry tu memang padan dengan situasi saya sekarang.

Sakit hati bila putus, tiap malam menangis, air mata macam air paip mencurah2 tiap malam sedangkan dia bahagia dengan perempuan itu,.

Aku tak salahkan perempuan itu,tapi aku salahkan laki curang itu pantang lihat permpuan cantik...

aku dh tak kisah hidup dan mati dia sekrang,yang penting nak menunjuk kat dia aku bahagia dengan hidup aku sekarang...

sori tuan empunya blog,saya terover meluah perasaan...
Peace Yo