Kesayangan ;)

22 March 2011

Dulu Kurang Dosa, Sekarang Banyak Dosa

assalamualaikum





Tadi baru je lepas meronggeng dok gebang-gebang citer bohong dalam sebakul dua dengan roomate gua yang 4 orang nih ha.Pastu, tetibe plak kuo pasal citer-citer zaman kecik-kecik. Daripada makanan, mainan, sampailah ke satu mende yang membuatkan gua terasa nak berblog malam nih.



Citer yang gua dok heboh nak bagitau kat korang jugak malam nih adelah pasal dosa dolu-dolu dengan dose mase sekarang nih.Bukan arh hape kan, bile ingat-ingat balek, mase kecik-kecik muke suci sesuci embun pagi lagik, memang nak cakap, dose tu x berapa nak banyak.Bukan bermaksud xde dosa teros, hamboi mewah cik Enon hidop suci jerk?Kaw hengat kaw tu nabi ke?Suci bagaikan kain putih selamenye???



Kalao dolu-dolu, zaman kejahilan dia xberapa nak membangga sangat.Setakat zalim sikit-sikit, amek ulat gonggok, pastu baleng dekat dinding, bagy kucing makan ke, memang perkara biase arh tu. Kalau nak up sikit, amek duet abah senyap-senyap bawak g kedai Wak Temu (kedai depan rumah) beli tempe berempah.Gua cakap lu, tempe rempah die memang sedap wooo!!!!Tapi sekarang, beliau sudah tua dan sering jatuh sakit, xboley arh nak jual tempe berempah kegemaran gua tu lagy.



Dulu skola ade dua sesi, skola pagi (kebangsaan) dengan skola petang( agama). Memang nak kata biijak, tidaklah sangat setakat memperoleh tempat first tu, xde ape yang boley nak dibanggekan. Tapi sekarang nak dapat tempat first tuh, memang kene bercengkang mata, menahan nafsu segala bagy menghadap nota-nota justeru menghafal setiap kandungan nota tew.Perhhhhh memang terbaekk whopp!Dekanlah begitu setiap sem gua kat cni..Hahahahahahhaha. Dulu, memang siap ade orang dengki siot kat gua pasal gua dapat tempat first nih! Siap anto ulor itam masok dalam beg skola agama gua.Memang cilanat  punye perbuatan.Naseb memang baek arh kan sebab mase tu abah ade nkat uma. Cuak tahap gampang sebab bukak-bukak zip beg skola agama, japg ade plak bende itam menjalor...perh!!!Teros gua jerit panggil bapak gua yang mase tu tengah kencing. Bile abah ckp, biasenye ulor itam yang xmelawan nih, orang anto, teros gua terdiam.Ntah sape yang bengap sangat nak g jeles dengan gua budak darjah 5 mase tuh.





Tu larh, dulu-dulu otak sangat teramatlah suci, nak hafal ke, hafazan ke, memang mudah, tapi sekarang nih, memang harammmmmmmmm





Zaman sekarang pulak, suroh ngafal 2 3 baris ayat pown boleyh nak beribu kali tengok.Betapa banyak nyer lah dosa gua.Kotor sangat kpale gua, memang nak kene cuci gune klorox pasnih.Dynamo xboley nak lawan keputihannya.



Yang paleng xbley blah, sekarang nih mungkin rasa dah bebas arh sikit, maklum arh, baru nak belajar hidup, taw ape tu dunia, memang arh kan.Tu yang peratus dosa naek mencanak-canak tuh.Belajo maken lame maken menjunam wo~Memang x gune betol!


Suroh semayang bukan maen berat jubor besau kopek memaseng.Alasan macam-macam, kalo dulu, memang sekali cakap teros buat arh!Memang terbaekkk arh kan.Sekarang nih alasan memang menggunung kalah Gunung Everest.Manusia aty kotor.



Kalau dulu kerajaan buat kempen tandas bersih, kali nih diorang boley arh nak organise kontest hati paleng hitam!Yeah, gua law setakat nak menang aty terkotor, dapat arh nombor 3 ke 4 ke, xnak arh JOHAN, kang korang samekan gua dengan Setan-setan sekalian.



Entri kali nih memang xtaw mana hala tuju, ni jerk yang gua mampu nak bagy setakat nih.Mata gua dah teramar sangatlah berat, bantal dah start nak panggil gua, selimut dah ade atas gua nih.Perhhh memang mashuk arh....Gua nak tido sebab siang tady x tido.Dok cengkang mata hebat-hebat xmao tido.






Kita hidup suma sekali jerk, berapa banyak dosa kita nak persembahkan xkan nak menandingi amalan-amalan kita selame nih kan???????????Dosa tu hanya DIA yang tentukan, kita xboleh nak menilai banyak dan sikit mana amalan kita nih.Ape-ape je yang kita buat, kene berbalik pada PENCIPTA kita yang TERAGUNG






Sekian, babai




Renung-renungkan dan selamat beramal



Korang baekkkkkkkk, klik pleaseeeeeee



No comments: