Kesayangan ;)

09 March 2011

Madrasah Di Pintu Syurga - Part 1

assalamualaikum



Entri nih memang dah berhabuk larh sikit.Tapi xde arh sampai berdebu, jadi macam dedu-debu cinta plak kan, melampau seyh ko!!!!Entri nih memang gua dah cipta dan siap ade jilid agy dah dalam peti kpale hotak gua yang keciput coet jerk nih.Berbalik pada cerita sebenar-benarnya yang gua nak dok menggebang-gebang kepoh sealam nih. Macam biase arh, gua kan memang manusia yang suke kepoh, nak buat macamane kan, kat dalam mulot gua ade tahi lalat. Kan orang dulu-dulu kate kalau ade taik lalat dalam mulut ke, sekitar mulut ke, memang budak tu akan jadik minah kepoh arh gamaknye.Memang naseb arh, nak buat macamane kan??? Tapi gua bukan yang jenis nak buruk-burukkan orang ea. Mentang-mentang arh ade taik lalat kat mulut, sesuke alam korang nak kate gua suke men fitnah-fitnah ea???Woi3, gua nih bukan bermulut busuk yea.Ouwwww pelizzzz larh!!!!


Gua dah menyimpang, mekaseh sebab bagy gua melalut sebagai pendahuluan untuk entri gua hari ni. Sesape kat sini yang memang aktiviti dia ngadap peti warna warni yang ade channel macam-macam tu lebih-lebih lagy mase raye???Sile angkat bulu hidung!!!!!!!!!!!!!!!!Hah, bagus2, gua dah agak dah.Korang nih, len kali hidung tu pegilah servis, x poen, korang g kedai gunting rambut suroh diorang trim kan bulu hidung yang dah panjang melebihi tahap maksima tu erk?


Kalau korang adelah anak soleh mahupun solehah kepada kedua orang tua korang, musti korang pernah taw ape yang gua maksudkan arini kan???  Bukan pe, tempat yang gua nak story mory nih ade dalam TV3, mase raye taon lepas. Nak dipendekkan citer, baru sem nih gua aktif dalam menceburkan diri gua dalam aktiviti anjuran kelab gua. Bukan arh seblom nih gua nak mendabik dada  membangga diri memang harammm xmao join segala xtvt anjuran kelab gua kan, bukan, cume sejak akhir-akhir nih gua dah sedar dah yang gua punye pahala bukan arh nak membukit mane, so, ade jugak baeknye gua nak menginsafkan diri join mende-mende amal cenggini kan...Ade jugak pekdahnye, daripada gua dok melepak kat ECM ke, gi meronggeng kat MEGA ke, bek arh gua join mende amal camni kan?Dapat gak topup amalan yang dah berlubang-lubang macam ulat makan daun.Erkkkk, betol ke?ARHHH!!!Persetan dajal itu sumer....



Semuanya bermula bile Kelab MLT dan Farmasi anjurkan satu xtvt amal ke sebuah sekolah maahad di Chenor, Pahang. Mase memula nak g memang gua rase berat aty, memamacam dah gua pk arh memang aty x rela gile, memang bapak setan yang duk dalam badan gua time tuh. Tapi disebabkan rasa tanggungjawab yang masih ada dalam diri gua, sebagai AJK yang bertanggungjawab  dalam kelab tu, gua pown ikot trip tu.



12 Februari 2011




Ari sabtu petang, kitorang gerak daripada Kuantan, lepas asar tu kitorang nek bas SHAHPUTRA tiada tandingan yang dipandu oleh pakcik Amir menuju ke destinasi kitorang iaitu 'MA'AHAD TARBIYAH DARUL HIJRAH AL ISLAMIAH' yang terletak di Chenor, Pahang. Menurut ain, member gua, Chenor ni tempatnye seblom Temerloh, tapi bawah Maran. Itu kalau gua xsilap arh kan. Maklum larh, gua dah lupe, maken berumo nih kan.












Sampai kitorang kat sane, adalah dalam kol 7 lebey, kat sane, kitorang xboley nak bermaknyah-maknyah, berauw auw, bertepok tampar sesame bukan muhrim. Kalo rase-rase nak kene ceramah free, dialu-alukan buat macam tu. Silap-silap aribulan, bukan korang diceramah oleh UMMI (pengetua madrasah) , japg budak umo 8 taon yang g tazkirah kat korang siap kuar dalil lagy.Hamek ko! 





Lepas kitorang semayang, bertaubat , zikir sumer, sampai kol 9 camtu, kitorang pown diberi makan, makan kat situ dalam talam (dulang) yang diisikan dengan lauk ikan, nasi dan sedikit sayur. Pastu makan reramai, jangan nak men tarek-tarek rambot plak kalo x cukup. Memang nak kene sekeh arh kaw macam tu erk. Kaw lapar, tanggung sendrik. Pas makan, kitorang pown ade sesi ta'aruf dengan diorang nih. Kire 'ice breaking' tu lah, bile dah agih-agi group, so kitorang pown pegilah bersantai, tanye2 kenal2 dengan diorang tu kan. Mende biase tu beb.






Macam-macam kitorang buat xtvt dengan diorang, dapat jugak tengok diorang senyum, teros rasa hepi. Kitorang men 'godek-godek' dengan 'urut-urut' dengan diorang. Sampai kol 12 jerk, diorang kene tdo dah sebab esok pagi kene bangun awl dan teroskan xtvt dengan kitorang lagy.Gua pown sebenarnye taw korang buhsan dengan citer merapu gua. Nah, amek arh gambo beriban-riban.





time men urut-urut








lecturer pengiring kami






putih itu suci taw...






barisan facilitator perempuan







my adek2 yang kiut-miut...miss all of u...






ustazah penjaga mereka.




Itu jela dulu untuk arini ea.Da lewat sangattttt dah ni, sok pagi gua ade majlis plak, nak kene bangun awal, kene setting awl, memang sume kene buat awl esok. Esok gua apdate lagy yea.Nite korang


Gua amek gamba nih sumer gune hp murah gua jerk, so, kualiti gambo memang x berapa nak memuaskan, sori yea...









Sekian, babai



Renung-renungkan dan selamat beramalllll

No comments: