Kesayangan ;)

15 March 2011

Selamat Hari Kelahiran for My Fabulous Mom

assalamualaikum





12 Mac 1961


Hari yang telah menjanjikan kelahiran seorang puteri sulung kepada Haji Ishak B Mohd Ratin dan Hajah Boniah binti Marto. Anak sulung dalam kuarge yang xpenah sangke akn jadi ketua bagy adik-adik yang laen yang juha perempuan.


Macamane jumpenye arwah atok dedua pown gua xtaw sampai menjanjikan kelahiran mak gua. Macam keturunan dalam family gua plak, anak mak gua , akak gua pown pompuan jugak yang sulung. Mungkin nak bagy taw yang pompuan nih bukannye lemah dan boleh jugak jadi ketua dalam sesebuah organisasi jugak.










Mak gua memang seorang yang kuat membebel, bile die start nak membebel, korang pown boleh la jugak nak start motor pegy jenjalan ke, g beli belah ke, g lepak-lepak kat warung ke, sebab mak gua punye bebel memang berjela-jela. Kalau korang tido, bangun pown blom tentu abes agy ceramah dia.Tapi bile die x bebel, gua rase kekurangan ngan sunyi sangat.Maklumlah, dedulu, gua penah gak duk jauh, jauh pown kat Kedah jer, balek adelah dalam 6 bulan sekali baru nak balik, memang sadis ngan syahdu beb.Rindu sampai kengkadang nanges tekup muke gune bantal sendrik sebab pikir ak yang jauh di mata. Memang edisi kantoi habes-habes pasal gua memang gembeng! ;(



Mende paleng gua xboley nak lupe sangat pasal mak gua adelah masakan emak!!! Yeah3, sebab tu gua gemok. Semua tempat nak bantai naek gua nih, sampai jantan tengok gua dah xtaw nak tengok mane selaen bumper gua yang memang menggeleber besar nih. Arh, biar arh, gua yang tanggung, korang ade ker???Kalau tanye gua gua suke makan ape, memang gua akan cakap masakan HALAL, semestinye sumer bende yang gua makan adelah HALAL, gua nih da cukup umo boleyh tengok ape yang halal ape yang haremmmmm.



Kalu korang bagy gua seratus orang macam mak gua, xkire arh, klon ke, muke serupe ke, adek beradek mak ke hape ke, gua dengan senyuman melebar macam aset gua nih, gua tetap akan kate gua xmaooooo!!!! Mak gua mak gua arh, ade satu jerk dalam dunia nih.Mak gua xde kembar. Mak gua ade satu je pade gua. Memang arh law tanye korang pown korang akan cakap mende yang same jugak. Sesungguhnye mak kite adelah orang yang paleng kite sayang kan? Sesape yang xsayang kay mak tu memang anak kuang hajo!!!!Kene lempo aje kat sungai tu.




Untuk mak, memang arh mak xbace kan blog nih, kat umah tu kompeter pown memang dah jahanam, kene lempo jerk kat parit depan umah tu ha. Even mak xbace, ajar nak bagitaw kat sumer orang yang bace blog ajar nih bahawasanya saye sayangggggg mak saye, xde pengganti laen dah.


Mak memang kuat dalam harungi segala mende pown. Mak diberi peluang jaga mak ayah mak sampai hujung nyawa diorang sekalipown. Mak jaga arwah atok Bun (nenek) ngan arwah atok Sekak (atok) dengan sabo skali.Mak ade masa diorang dijemput ALLAH. Ajar ingat lagi, mase arwah atok Bun meninggal, ajar tdo seblah, memang tido stail tido xnak bangun dah.Siap bile mak kejut, ajar buat drama arh pelok arwah atok. Mak sedey tapi mak tahan, mak ade kate, seblom arwah atok meninggal, kol 4 pagi mak bangun picit kepala arwah atok mak kate arwah atok biase je. Mase arwah atok Sekak plak, mak nampak arwah atok pegi kan?Mak hadap depan mate lagi. Arwah atok sekak lagi lame mak jage kan mak? Mak memang sabo je. Kene marah, kene bawak atok kesana kemari, memang mak xpernah jemu. Mak paham adik-beradik mak yang laen. Mak taw tu tanggungjawab mak sebagai akak dalam kuarge.



Bile dengan anak-anak pulak, mak buat seboley mungkin penuhi kehendak anak-anak mak. Bile kitorang meningkat remaja, memang mak nak sedaya upaya dekat dengan kitorang, taw sape pakwe kitorang, kitorang kuar ngan sape, ade masalah ape, memang seboley-boleynye mak buat kitorang macam kawan mak.Mak nak rapat dengan anak-anak mak.Tapi mak bukanlah jenis yang nak anak-anak mak dok bawah ketiak mak jerk.Mak nak anak-anak pegi berjalan, cari ilmu. Mak nak yang terbaek untuk anak-anak mak. Mak akan bagy pandangan yang sematang mungkin dan yang selebihnye, mak akan bagy balek kat anak-anak mak untuk putuskan.



Kalau tulis banyak-banyak lagi pasal mak memang sampai entri yang ke lapanpulohlapan pown xkan abes punye.mak pown xtaw kan.Ok larh, nak stop kat cni.Nak wat entri laen plak.


Last but not least, for my mom, u know that u are everything to me.If i could my best to give all the things that u can smile , i want to do that mom.For now, what i can give to you is the prove that i can succeed in what i'm doing now mak.....I LOVE U mak.....Jangan nanges-nanges dah. Bile mak nanges, ajar jadi xkuat dan nak nanges jugakkkk....  :')




ZANARIAH BINTI HAJI ISHAK





SELAMAT HARI LAHIR MAK...SAYANGGGGG MAK SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT TERLEBIH LEBIH......NO ONE CAN REPLACE YOU EVER!!!!! MUAAAAHHHHHXXXXSSSSSS.......





Sekian, babai






No comments: