Kesayangan ;)

23 March 2011

Memori SPM

assalamualaikum






Malam semalam tido xkenyang, makan xlena, mandi konfem basah, gua xtaw entah hape jadah kejadah jual sejadah yang jadik kat gua nih. Jantung macam dah xde kat tempatnye. Manelah x nye, gua nih ade simptom kalo esok ade mende penting, memang ade penyakit xsenang duduk.


Memandangkan arini result SPM nak kuar, teros tergamit memori gua pasal peristiwa nih 5 taon lepas. Mase gua nak amek result exam. Dah setaon berhempas pulas memerah keringat semate-mate nak dapatkan 10A1 wo!!! Impian memang tinggi melangit arh kan. Belajo plak xseberapa lah sangat.


Teros terang arh, gua nih bukan pandai sangat, masuk MRSM dulu pown sebab naseb jerk, gua memang payah sikit kalo nak belajo stail menghafal.Konsep blajo gua, gua paham, teros gua ingat.Tapi, memang skrang nih, gua blajo memang banyak gile kene mengahfal plak tuh, saje nak soh gua sucikan hati, murnikan jiwa plak.


Mase nak SPM, memang staol bebudak MRSM, pas je cuti sekolah petengahan taon, teros xbley nak ngengada balek, ngengada nak dating, ngengada nak join sport lelame, ngengada nak kuar outing xmao balek.Memang semuanye adelah diHARAMkan korang taw x!!!



Pastu, stail die yang lagy 1 adelah menamatkan sumer silibus secara ekspress seblom menjengah ke bulan 6 sebab lepas jerk dari tu, memang nak kene buat tutorial, kelas malam dan latihan yang bertubi-tubi.Ni sumer sebab nak bagy kitorang mantap dalam skill menjawab soklan. Tyme tu lah, memang segala macam program ade! Memang terbaekkkkkk dowh! Yang paleng xbley blah, Mase minggu aktiviti, minggu yang sepatotnye kitorang buang semua buku-buku daripada ingatan, terus jerk segala macam aktiviti tu bertukar jadik aktiviti akademik.Seminggu minggu aktiviti, seminggu jugak ceramah motibasi, ceramah teknik nak jawab soklan, ceramah keyakinan diri arh, memacam lagik ceramah yang gua ngan kengkawan kene attend sampai boleh buat gua terlebey khusyuk. Memang lumrah larh. Tapi disebabkan gua nih seorang budak yang sedar akan kelemahan diri, gua jarang sikit nak mengantuk ke hape ke dalam program-program tu.Pada gua, mase nih jela gua nak blajo, nak jadik pandai, kang kalo gua tido, memang harammmm larh gua nak paham kan?





Kengkadang cikgu-cikgu jemput penceramah yang memang super duper bumper hebat arh!!!! Yang paleng gua suke dan gua hengat lagy, DR.MOHD SHUKRI, pakar motivasi. Dia punye stail memang terbaekkk arh!!!!Gua suke sesangat...Belajar gune pen kaler-kaler. Beliau memang x bagy orang tulis gune pensil. Sebab x ceria dan secare otomatiknye kite akan jadi hilang mood bile nak study. Beliau punye trademark adelah ''PISTOL AIR''. Nak start sesi dengan ending memang beliau akan tembak kitorang dengan senjata beliau tu. So, naseb arh sesape yang kene.





loikee beliau punye stail ini..





senyum seindah suria....















Bile nak dekat SPM, mase tu, memang konfem surau penoh xkire waktu, yang jadik dajal, sumer dah bertukar jadik malaikat. Memang mase tuh sesi bertukar arh, siap sesi mintak-mintak maap memane yang dah pedajal orang teruk-teruk tuh.



Time SPM, muke memaseng cuak sesaje...Memang kalo boley sumer orang xnak pandang dah, takut ilmu hilang....




tekun bebeh menjawab soklan






pembantu masa SPM






betol boh!






Bile abes!!!!Memang semua menjerit bagai nak gile!Seronok x terkata sebab macam berjuang kat medan perang jerk gamaknye. Mase nih la nak koyak baju, nak sign-sign kat baju member sebab mase nih kitorang dah dianggap zaman perpisahan bagy sumer orang. Time nak jumpe mase amek result jerk.






Tapi bile tibe nak amek result, memang arh cuak, siap kalau pepagy nak buat mende-mende mesti xkene.Macam gua arh, dulu memang berdikari gile, sampai sekarang pown same jugak, berdikari lagik. Gua amek result alone alone beb! Sebab mase tuh mak ngan abah koje, kenelah poie sendiri. Dari pagy instinct gua memang kuat kate gua xdapat full A, maybe dapat dalam 5A jerk. Japg g sekola, nak hamek result, berdiri jerk depan cikgu, ckp name sape. Tup-tup, betol beb!!!! Memang muke gua cam gemsed . Pilu haty beb!Tapi syukur arh, ada jugak A, kang xde A, memang meraung huwahuwa larh gua.



Tapi pape pown, sumer nih dah tinggal kenangan, nak patah balek pown x boleyh dah. Gua lagy 2 sem, boleyh dah nak pk pasal kawen. Memang merenyam gua nih, :). Stop dulu larh, japg nak update wat citer laen plak. To allz SPM 2010 candidates, congratulation!!!!



Kepada adik sedara gua, Amirul Akhmal, congrates!!! Ko memang terbaek dude!!!Sedare gua petame lelaki yang hebat dowh!!!!









Sekian, babai

No comments: