Kesayangan ;)

24 March 2011

Senangnye Lelaki Jumpe Pengganti

assalamualaikum






Gua yaken ramai guys yang seronok dengan statement diatas dan xkurang jugak menyokong ape yang gua nak sampaikan. Semalam gua berborak sembang-sembang dok hingaq menda xtaw arh dengan Mira, my bestie. Dia ade blog jugak. Nak terjah, hah, klik kat Belog Gadis Bibir Dominant.



Mende nih sumer pasal hidup gua dengan memember gua. Jatuh cinta, sayang, sakit pastu merana kejap pastu kang japg jumpe pengganti sembuhlah. Memang rolling dia nampak amcam senang. Tapi pada yang dah melalui memang payah beb. Bukan semudah ABC.



Gua nak gitau arh kat korang erk cerita pasal gua dengan ex gua dulu. Kalau ade sesape perasan, Dekat entri-entri seblom nih, gua selitkan sikit-sikit citer pasal dia.Macam kat entri INI dengan entri INI. Bagy sesape yang xtahu lagi ceritanye, meh gua cerita pasal dia nih sikit erk.



Gua dengan MR.H (ex gua) telah dijodohkan oleh memer bek gua jugak merangkap adik angkat gua. Memang tahap kepercayaan gua dekat adik angkat gua nih tinggi. MR.H nih suke dengan kuda, kitorang bahagia, memang bahagia bile jaoh ke dekat ke. Gua dah yaken dengan dia nih sampaikan gua bawak jumpe mak ngan abah. Bukan sekali beb, dah 2 kali jugak. Mak jugak tau yang dia ade bagy sebijik henpon kat gua. MR.H kate senang dia nak 3G dengan gua.








kenangan yang maseh ade pada gua




Gua sayang dia macam dah lame sangat gua dengan dia padahal macam baru jugak gua kapel dengan dia. Pastu, nak dipendekkan citer, dia benti keje sebab nak sambung kat tempat yang lagy bagos arh camtu. Tapi disebabkan dasar yanga de dekat tempat keje dia yang lame, bos dia xlepaskan dia mudah-mudah. Start dari tu ikatan antara kitorang  maken kuat. Gua try tolong dia seboleh yang mungkin. Even kitorang nih jauh, gua tetap tolong dia sedaya gua. Kebetulan plak mase tu gua cuti sem, memang bile balek keje, gua teros online, cari keje tok dia.



Tapi bile dah maken lame, gua pulak jaoh, sorang utara, sorang pantai timor. rindu pown maken xtahan, mende jadi macam kelam kabut. Kitorang ade krisis tapi bile gua sampai dekat Terengganu sebab nak antar adik gua, dia jadik baek balek. Gua xpernah nak sangke pown tu last kitorang jumpe.



Bile hubungan tu nak menjangkau ke setaon, gua rase hepi arh, sebab pada gua, dia sorang jerk yang gua sayang. Dia, gua xtaw tapi macam orang kate, saya kenal sayang saya. Xpelah, nak pendekkan lagy citer, gua nih stok pompuan yang lebey setia.cheeeewaaahhh...Korang xpecaye? tanye bestfie gua. Gua cemane, gua pertahankan jugak, bile dah nak dekat tempoh setahon gua berkapel dengan dia. Gua hepi giler, malam tu tepat kol 12 tengah malam, gua bagy ayat jiwang menjiwe memang panjang berjela-jela dekat MR.H, dengan harapan esok pepagy bile dia bangun teros dia akan bagy.



Esoknye, 22 FEBRUARI 2011, petang tu, gua memang dikejutkan dengan 1 mesej daripada nombor MR.H. Mase tu dalam lab, gua bace, airmate teros tanpe segan silu mengelungsur dekat pipi gua. Mesej yang katekan dia dah ade jodoh dia sendrik. Sedey sangat, mase gua nak hepi sambut first anniversary mase nih jugak mende yang menyedihkan tu jadi.


Dengan x semena - mena gua teros teringat pada 1 bende nih, mase gua g Terengganu, makan-makan dengan mak angkat gua, gua ade nampak wallpaper fon dia, gambo pompuan, gua nak tengok tapi dia xbagy, xpelah, gua sabarkan. Sebab seblom nih dia letak gambar gua kat wallpaper phone dia. Gua x dan nak tengok, dia dah tarek. Mungkin tu satu petunjuk tapi xpela, gua pecaye dia bebbbb.



Sekarang mende tuh dah sebulan dah berlalu, gua terpikir jugak kenape dia x confess jerk kat gua yang dia dah ade pilihan sendrik seblom-seblom tu. Kenapa jugak nak seksa perasaan gua, buat gua geram, sedih segala bagai. Mungkin ni adelah kelebihan lelaki kan? Bile dia dah tinggalkan someone, dia mudah nak dapat yang baru. Jodoh kita adalah takdir kita. Bile sampai masenye dia nak tinggalkan kita, mungkin tu petunjuk dari ALLAH bahawa kita ataupun dia x dijodohkan untuk bersama. Mungkin jugak kita nih xsesuai untuk bersama dengan dia.




Walaupun agak payah untuk gua lupekan dia sebab hati gua dah yaken gua nak MR.H , tapi tu semua kan ketentuan rite? Mungkin sekarang dia dah berbahagia dengan jodoh dia. Sampai gua pasang niat nak tengok dia naek pelamin dengan pasangan dia sekarang. Moga ALLAH bagi gua kekuatan tu. Aminn...



Kepada ABDUL HADI BIN JUSOH, semoga berbahgia bersama jodoh pilihan awak n semoga redha ALLAH sentiasa megiringi awak. Saya xtaw kenapa tapi hanya satu yang saye nak bagitaw awk sampai ke harini, hati saya masih merindui dan menyayangi awak....







Entri nih memang terpaleng haram gua penah buat, cintan-cintot segala bagai tapi mende nih sekadar luahan, reakiti hidup kita x seindah yang kita jangka rite?Gua harap korang kat luar sane bertemu dengan orang yang korang sayang n hargailah dia selagi dia masih ada dan bersama dengan korang sebab ile korang kehilangan dia, korang xkan mampu untuk berkata-kata. Shitttttt gua dah menjiwa!!!!! Gua chow dulu bedah!






Sekian, babai





Kesian gua, tolong klik






No comments: