Kesayangan ;)

11 March 2012

Air dan Ketenangan

assalamualaikum



Entri ni bukan nak suruh korang pegi terjun dalam air lepas tu jangan timbul-timbul dah. Aku cuma nak bagitau kat korang, kalau korang ada rasa semacam, yang x tenang, korang dah ambik air semayang, dah solat tetap x hilang jugak, aku sarankan korang pergi tepi pantai ataupun pergi dekat air terjun. Korang pernah x terpikir kenapa air tu selalu dikaitkan dengan ketenangan???


Aku pown xtaw jugak sebenarnya, aku maen agak-agak jela ni, aku rasa air tu kalau kita tengok dalam keadaan dia mengalir, sejuk je rasa hati, kalau kita duduk dekat tpi pantai, kita mesti akan rasa sejuk dan kita akan rasa wap air tu umpama terus masuk sejuk je dalam kalbu kita kan???Kalau korang x pecaya, try buat ar derrrr. =)


Lagi satu, kalau korang ada satu masalah yang terbeban dalam keoala, berat sangat otak korang sampai x boleh nak angkat dah kepala korang tu, silelah cuba terapi ni. Pada aku, aku dah try terapi ni, memang ternyata aku dekat sangat dengan unsur alam yang satu ni. Bila aku amat-amati memang betul pown. Bila aku pergi tepi pantai, aku rasa tenang, aku pergi dekat air terjun, dengar hempasan air tu, rasa tenang gila. Macam magik, apa yang aku pikir terus hilang dalam kepala hotak.


Memang ada orang kata pasal unsur alam yang empat tuh macam api, air, tanah dengan angin kan???Aku x taw mende alah ni nak cerita pasal apa tapi aku yakin kalau kita betul-betul menghargai unsur alam yang ada, sentiasa menikmati dan menghargai alam ciptaan ILLAHI, memang kita sekali akan turut terkesima dengan keindahan tu semua. Pernah x korang terpikir nape kalau air terjun ke, mesti dalam hutan atau pown pedalaman, kalau pantai, mesti dekat tempat berangin dan hujung-hujung tempat camtu???Kalau dekat tengah kota, memang aku konfem, maksiat bersepah kat celah-celah batu dengan air terjun yang mengalir, kalau jernih konfem jadi keruh. Aku bukan nak bertazkirah tapi ini adalah realiti dalam dunia millenium kita sekarang.


Tapi walau apa pown, perasaan tu semua datang daripada ALLAH, DIA yang menciptakan segalanya dan DIA jugak yang berhak menentukan samada kita layak atau tidak menerima kedamaian tu. Asalkan kita yakin dan menghargai setiap apa yang ada, INSYAALLAH...Kedamaian dan ketenangan pasti jadi milik kita.


gambar daripada henpon cabukkk





sejukkkk je rasa air nih....terus bawak pergi masalah yang berat tuhhh






tenang sangatt!!!!!! <3







super like!!!!








muka ni wajib ada, muka eksaited dapat maen air yang sangattt sejukkk









Sekian, babai






No comments: