Kesayangan ;)

23 May 2011

Tragedi Itu Satu Ujian

assalamualaikum




Sebenarnye, mende yang gua nak sampaikan adelah berita sedih. Memula, gua sendri xtaw ape yang jadi, tapi bile gua tengok berita dan bila berita yang disampaikan itu memang mampu buat airmata gua nih jatuh, jantung gua berdebar-debar, seriusly. Sedih yang amat sangat.


Seluruh negara tahu tragedi ape yang menimpa negara kita pada hari sabtu lepas, pukul 2.30 petang dekat Hulu Langat. Kejadian tanah runtuh yang dah membabitkan sebuah madrasah dan jugak penempatan anak-anak yatim seluruh negara. Berdasarkan sumber, madrasah itu mempunyai 42 orang pelajar. Memang dah tersebar semua berita tu di serata negara. So, ape yang kita rakyat Malaysia mampu buat hanyelah menyedekahkan Al-fatihah kepada mangsa yang berkenaan.


Gua x mampu nak ulas banyak-banyak pasal berita ni sebab tiap kali gua dengar berita pasal ni dekat radio ataw tv, konfem gua rase macam berdebar giler, sebak dan sedih. Ape yang gua paleng terkilan, seorang mangsa yang meninggal akan mendaftar dekat kolj matrikulasi gopeng, Perak pada hari ini dan akan mengambil kos Sains Hayat. Tapi, ALLAH lebih berkuasa, DIA lebih sayangkan budak tu. Emak dia merelakan. Lagi menyayat hati, bile gua tengok seorang budak menangis bile wartawan cube untuk temuramah dia. Hanya airmata yang dapat gambarkan kesedihan dia bila melihat sahabat sendiri tertimbus hidup-hidup di depan mata. :'(


Alhamdulillah, timbala perdana menteri yang bergegas ke tempat kejadian telah memberitahu bahawa sumbangan kepada seiap ahli keluarga mangsa akan terus dihulurkan. Walaupun sumbangan itu xdapat nak kembalikan jasad yang mungkin menggembirakan kembali keluarga mangsa, mungkin sumbangan itu dapat meringankan sedikit kesedihan yang ditanggung keluarga.





AL-FATIHAH untuk semua mangsa dan semoga ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman....




Madrasaha selepas kejadian tanah runtuh





ada potensi untuk runtuh dengan lebih hebat









mangsa diusung keluar





innalillahiwainnailaihirajiunnnnn




kanak-kanak yang terselamat





yaasinnn dibacakan










sebaknye hati...





berusaha mengeluarkan





Sekian, babai







2 comments:

Ain Atika Zailani said...

subhanallah..sama sama kita doakan untuk dorang...

Hajar Yumi said...

sentiasa...semoga mereka berada di kalangan para syufaha'...