Kesayangan ;)

04 May 2011

Kesah Tabung Bocor

assalamualaikum





Macam biase aktiviti cuti sem gua sebelom gua menjadi minah kilang, buruh paksa, surirumah sepenuh masa, pembuat air berjaya, promoter tercun terhebat di abad ini adalah basuh baju lepas bangun daripada tidur. Nak jadi anak yang solehah sambil mengampu untuk duet sekupang dua kupang. Janji ade duet jajan sepanjang gua duk rumah seminggu nih.Insya ALLAH minggu depan gua nak memulakan kerjaya gua sebagai minah kilang. :)


Hoittt korang nak gelak sakan erk gua jadik minah kilang???Weyh, jangan merendah diri taw dekat minah kilang. Kalau xde minah kilang, mane nak ade motor , kereta, laptop korang tu sumer? Xkan jatuh daripada langit bedebuk sebijik weyh???Xpe larh, masing-masing ada pandangan dan pendapat sendrik kan?Terpulang kat korang. Nak citer pasal minah kilang, esok-esok je gua citer. Kali ni nak citer pasal wet tabung gua.hikhikhik



Hepi giler gua bile time nak kire wet tabung gua. Gua nih ade penyakit memang eksaited kalau bab nak kire-kire duit. Maklumlah, mata duitan gua nih, sebab tu arh jadik macam ni, naseb baek dekat anak mate gua nih x bertukar jadik $$$$$ .


Gua nih memang menyimpan sikit-sikit, tapi ada syarat arh, gua kene duduk berjauhan dengan tabungan gua. Sebab tu kan, sekarang nih simpanan gua , gua buat gune buku jerk. Senang, gua x boleh nak men jolok suke aty kad bank gua, pastu kuar arh duit yang gua nak tu. Bahaye beb untuk pompuan boros giler seumpama gua nih. Bak kate Ain, gua nih memang kalau bagy wet RM1000 sehari pown bedezup gua habeskan. Nampak? memang gile punye pompuan. Eleh, lu nak pandang gua kerek pehal?Korang pown same jerk, kalo bagy duet same jerk macam gua arh, korang pasti boleh nak abeskan punye. Macam gua xtaw.



Sudahla, meh gua tunjukkan tabungan gua yang telah berjaya gua kumpulkan setakat ini!!!!





bersepah-sepah





beratur ikut kaum anda yea....




terima kaseh tabung, jasamu dikenang






geram geram gera,m




sebelum percaturan dimulakan




nampak x??dah RM100 beb






berdiri tegak-tegak





tersusun rapi ye engkau




Hah, nampak???Berkat kesabaran dan kekuatan gua menahan nafsu dan menabung, inilah hasilnye.Naseb bek bukan gua kire dekat KUANTAN, kalau tidak, memang naseb ler gua berjoli duet nih dekat kuantan. Mengusung duet syiling ke shopping Complex adelah satu perkara yang gila!!!!Bawak seguni duet syiling memang patahlah tulang temulang engkau wahai manusia.



Duit nih gua plan nak masuk dekat dalam ASB gua.Ada jugak simpanan masa depan gua. Kepada korang yang nak kawen seploh taon lagi, boleh la nak start menabung dari sekarang. Bukan apa, kan bagus kita nih menabung kecil-kecilan dari umo masih muda sebagai bekalan di hari tua nanti.Memang rase nak bagi penumbok sekepal dekat batang idong gua nih. haiyakkk!!!! Korang nak taw ke jumlahnye bape? Ala, xpayah arh, nanty korang nak curik plakkk.muahahahaha. Apa yang pasti, mencecah tiga angka larh kutipan setakat nih. 




Menabung amalan mulia, sila bermula menabung sekrang sebab nanti boleh belanja saya. *gile mate duitan gua nih*. Kalau gua yang mata duitan, boros habis-habisan ni boleh je nak menabung, korang pon boleh la derrr. Even seringgit korang simpan sehari, psati berjaya bebeh. Kena ada niat larh beb!Korang mesti rasa cool giler bile heboh kat orang korang ada simpanan korang sendiri dowh. *membangga diri memang hine punye perangai*






Sekian, babai








2 comments:

cik cip-cip said...

wow, impress~ tak sangke suke menabung.. syiling2 pun beratus gak kan.. tu la aku ni blagak.. ade syiling bkn reti nk simpan. pi kasi kat ashman kecik suruh beli jajan.. sobss

Hajar Yumi said...

hikhikhik yunk....nampak x????ini namenye simpanan mase depan ouh..duk umah menabung syiling jerk larh..hahahahahaaha