Kesayangan ;)

03 February 2011

Jadi Prihatin Kejap

assalamualaikum





Cuti yang sangat berharga ni memang kene manfaatkan dengan perkara yang berguna je paham tak? Masa nih baru dapat tengok tv, mase nih baru dapat makan macam nak mato besok, mase nih baru boley bawak kereta abah sampai jahanam, masa nih baru boley nak men'download' segala macam lagu dengan menggunakan streamyx sampai memori laptop dah berat, masa ni jugak dihabeskan dengan menghapdate entri yang mengarut-karut dan masa ni jugak masa yang terbaek untuk jadik minah KEPOH.



Sepatutnye cuti kali ni kene siapkan asignment yang cik Zaffar bagi, tapi, benda tu boleh postpone kejap larh kot, tengoklah betapa malasnye seorang pompuan yang bernama Hajar ni, memang pemalas rase nak pijak-pijak perot kaw sampai mati. Kejap lagilah gua insaf, sekarang nih tengah serius giler vavi nak cerita pasal gadoh-gadoh.



Pasal gadoh-gadoh memang gua lebat sikit arh, manela x sukenye, memang suke bab gadoh-gadoh,  nak tunjuk betapa durjananya gua nih. Hah, masalahnye gua nih, ade terselit sikit hati nurani yang memang terbaekkkk, bile depan gua, memang gua doa-doa xnak jadik gaduh tu, nak gaduh, pi gaduh jaoh-jaoh, sebab gua mane suke mende yang ganas-ganas nih,  sejibik cam keling seyh gua nih., tady kate suke, sekarang kate xsuke pulak.Entah anak pungut ke anak kutip nih, xtaw larh.



Sebenarnya, gua xdela taw sangat pasal hal Mesir ni, masalhnye, gua boley teringat member gua yang same maktab ngan gua dulu, ade belajar medik kat Mansoura.Teros rase kesihan bertimpa-bertubi kat depa sumer.Maklumlah, seblom nih gua rase Mesir ade jaminan sikit nak study, kire negara yang ade lindungan sikit, tup-tup minggu nih dengar pergolakan pulak berlaku kat Mesir.Teros teringat kat kebimbangan mak gua yang menghalang kepemergian gua untuk belajar merentasi lautan dan parit di Mesia nih.



Dah bape hari, gua asek dengar yang keadaan kat Mesir maken bertambah teruk, risau dan terkejut larh sebab ade 14 ribu rakyat Mesia yang ade kat sane tu.Bukan nak pi dok jage tepi kaen orang larh, cume nak rase perihatin sikit jerk sebab selama nih mane pernah nak amek tawu ke nyebok ke pasal dunia-dunia nih.So, mase cuti nih, kire macam untung pulak dapat taw hal negara luar.Xdelah macam kodok bawah mangkuk je. Mendelohop jerk bile org cerite pasal Mesir gaduh-gaduh.



Dalam nak tunang ni, gua sempat lagik amek tawu hal negara Mesir, mungkin sebab takut kejadian tu mengganggu gugat perjalanan mejelis gua nanti kot.Laporan yang terbaru nih, gua adelah dengar kat radio ngan TV, ATM , bukan mesin kuar duet tu, nih Angkatan Tentera Malaysia akan hantar 3 pesawat untuk misi menyelamatkan rakyat Mesia yang kurang bernasib baik di sana sebab bimbang akan keselamatan diorang.Perang ni lagi terok daripada kejadian bencana alam taw.



Gua kalaw boleh memang nak naek pesawat tu bagi pertolongan secara rela dan ade jugak niat nak mengusha barang sekupang dua lelaki yang hensem-hensem nih buat stok lelaki pujaan.Ade hati nak memiang.





Diharapkan kite sumer dapat berdoa untuk kesejahteraan rakyat Malaysia yang masih terperangkap di Mesir.Mereka juga saudara kita.





Sekian, babai




Renung-renungkan dan selamat beramal!!!!

No comments: