Kesayangan ;)

17 November 2012

Salam Maal Hijrah & Mari Merenung Kembali Asal Usul Kita

assalamualaikum


Salam Tahun Baru HIJRAH kepada para sahabat, semoga tahun yang telah berlalu banyak memberikan suatu kenangan amat bermakna dalam hidup kita. Aku harapkan dalam tahun yang lepas, korang semua dah yakin dengan tujuan korang serta dah mencapai matlamat korang sebagai qhalifah di muka bumi ALLAH ini.
Semoga tahun baru ni diserikan dengan azam yang baru dan juga dengan matlamat yang kukuh dan iman yang semakin tinggi dalam hati. InsyaALLAH, aku pon bukanlah alim ulama; nak bercerita dengan lebih panjang pasal perkara ni, cuma apa yang aku mampu, sekadar peringatan daripada saudara kepada saudara memandangkan kita ni semuanya bawah satu Kiblat yang sama.




;)




Dalam pada kita seronok menyambut Maal Hijrah dekat Malaysia yang aman damai sentosa insyALLAH, saudara kita, di PALESTIN di hujani dengan peluru berpandu yang dilontarkan daripada senjata-senjata rejim Zionis. MashaALLAH, semoga ALLAH melindungi mereka. Rasa sebak dan sedih menyelubungi diri apabila melihat suratkhabar memaparkan gambar masjid di bom, gambar rumah saudara kita ranap menyembah bumi dan paling menyayat hati apabila melihat anak-anak kecil menjadi mangsa kekejaman manusia zalim ini. ALLAH, rasa lemahnya diri aku ni sebab xmampu berada bersama mereka membantu memerangi kejahatan itu. Aku hanya mampu menyeru kepada seluruh umat Islam supaya sama-sama kita mendoakan agar bumi PALESTIN dapat diselamatkan dan sentiasa dilindungi ALLAH.aammiinnn


Semoga doa yang dititipkan oleh umat Islam seluruh dunia didengari oleh ALLAH dan bebaskan PALESTIN daripada derita ini. Sesungguhnya mereka yang berjuang menegakkan kebenaran di jalan ALLAH sehingga ke titisan darah yang terakhir, maka MATI SYAHIDlah mereka dan SYURGA tempatnya. Aammiinn...




Save GAZA :'(





Apabila masuk tahun baru, macam-macam azam yang kita dah sempatkan dalam diri, kadang-kadang masa 30 Zulhijjah tu kedai-kedai buku dah sebok buat promosi diari Islamlah, masjid dah sediakan ceramah untuk Maal Hijrah, ada pulak geng yang dah siapkan senarai azam untuk tahun baru sambil tampal dekat dada sambil berharap esok bangun pagi kertas yang ditampal meresap masuk dalam jantung dan tersemat rapi dalam diri. Padahal, dah jatuh dekat bawah katil sebab tido lasak sangat malam tu. Mungkin bermimpi yang indah -__-''. 


Hamboi aku cakap macam aku dah arif sangat, bukanlah, cuma sekali sekala menulis perihal keagamaan sedikit x salah, kita kembali menginsafi diri kita bukan? Rasanya xterlewat untuk aku bawak korang semua kembali menyedari asal-usul diri kita, daripada segumpal darah sehingga lahirnya kita di dunia ini. Mungkin video yang aku selitkan sebelom aku mengakhiri entri pertama bulan pertama Islam ini sedikit sebanyak menginsafkan diri kita dan diri aku jugak serta kembali menyedari tanggungjawab kita di atas bumi ALLAH TA'ALA ini. :)









Sekian, wassalam



No comments: