Kesayangan ;)

20 November 2012

Bangladesh Je Pun...

assalamualaikum




Malam ni My Team Malaysia lawan bola dengan Bangladesh. Aku malas nak tengok, kang kejap lagi ada yang kusyen melayang dekat tv LCD kepunyaan hana penyewa bersama aku. Terus pecah x memasal aku pulak yang kena ganti. Kalau aku ni duit berterabur sampai tak boleh nak simpan, tidaklah aku kesah sangat. Ini, aku punya duit untuk sebulan bekalan pun tak cukup, inikan pulak nak menggantikan TV LCD hana tu. Ok, sudahlah pasal tv hana, ini nak cerita pasal perlawanan bola yang aku saksikan secara tak sengaja tak sampai lima menit pun tadi.


Aku tertengok bola pun dah nak habis perlawanan pun. Bila aku tengok je, masa tu Malaysia dah 1, Bangladesh masih lagi 0. Sejurus selepas itu, aku pun start dahla nak update twitter aku, nasib baik aku tengok masa tu dah minit ke 62, kalau aku tengok lagi awal, lagi penoh timeline kengkawan twitter aku dengan bebelan dan herdikan aku pasal bola tu.


Tak lama selepas itu, perlawanan makin rancak dan aku dapat rasa yang Bangladesh ni memang akan menyumbatkan gol sebijik. Dengan gaya permainan yang aku rasa agak berterabur, memang sejurus naluriku berdetik sedemikian, GOLLLLLLLL sebijik untuk Bangladesh. Syabassss beteh syabasssss. Terbabas Malaysia tak tahu kemana arah. Kena psiko sikit je tu weyh. Aku nak tengok Piala AFF lawan Singapura dengan Indonesia nanti, kalau main macam tahun lepas, memang aku tabik spring, kalau main macam main guli, baik tak payah!!!!


Sekarang ni, maknanya kalau makan dekat kedai mamak, tak boleh bukak cerita pasal bola, konfem kang kejap lagi mamak tarik kerusi nak duduk sebelah kau, angkat-angkat kening cakap haritu Bangladesh menag seri satu sama dengan Malaysia. Terus nak jadi geng kejap lagi kang. Selalu kita kaitkan Bangla ni sebagai pendatang yang datang daripada negara diorang yang tak ada wawasan. Datang Malaysia jadi buruh, jadi pekeje kilang dengan bau-bauan yang harum diorang semakkan bas tingtong. Nasib baik yang main bola tadi bukan bangla-bangla keje kedai makan ke, bangla keje kilang ke, kalau tak, aku rasa, memang tembus jaring gol tu sebab diorang dah berlatih sepak muka tuan diorang secara sepakan angin. -___-''





Keputusannya, seri 1-1, apa pown, aku ucapkan tahniah atas usaha keras team Malaysia. Kepada Bangladesh, syabas beteh syabasssssssss



Sekian, wassalam







No comments: