Kesayangan ;)

03 January 2012

Pakwe Baru Di Tahun Baru

assalamualaikum



Awal-awal tahun dah buat orang anek marah dengan kenyataan tersebut. Hei hei hei kawan-kawan semua, ingat aku durjana sangat ke ha nak maen kayu empatbelas???Sudah semestinya tidak la wey, ape barang maen kayu empatbelas, maen curang depan-depan mate ar best sikit weyh, kene belasah kene pelangkung hape senang. Setel situ jugak weyh.


Alkisahnya berlakulah pengembaraan aku ke sebuah alam maya yang dikenali sebagai alam blog. Alam yang banyak mempengaruhi sesetengah blogger untuk buat entri. Bukan je dengan peninjauan seseorang blogger tu akan menyumbangkan idea kepada seorang blogger, dengan peninjauan blogger dari alam realiti pown boleh buat blogger kreatif nak ceritakan apa jua perkara yang berlaku dalam hidup mereka. Bukan sebab nak berbangga atau nak mengangkat hidung semakin menunjuk ke langit, sekadar untuk berkongsi pengalaman hidup yang berbeza dengan orang laen. Itulah kebaikan mempunyai blog ni. Ah sudah sudahlah aku merepek ke laut tu. Kembalilah ke jalan yang benar weyh!!!!!


Korang penah dengar name SAMI YUSUF????Hah, xpayah nak nganga sangat mulut tu, kang aku sumbat dengan banana kang telan teros sebatang, hamekkaw!!!!Aku taw, ada di kalangan korang semua masih baru berjinak-jinak nak kenal dengan Sami Yusuf ni kan? Meh aku kenalkan pakwe tahun baru aku yang entah keberapa setelah aku kuciwa dengan Abg Ashraff Muslim yang dah berbahagia sekarang ni ha dengan isteri chomelsssss dia. :)









Aku pown xtaw mane datangnya manusia yang sangat bertuah dan hensem ni, senang citer, beliau ni ibarat kembar MAHER ZAIN. Buat lagu-lagu yang buat kita tertarik untuk mendekati Islam, agama kita sendiri. Kalau MAHER ZAIN terkenal dengan lagu FOR THE REST OF MY HEART, aku rasa SAMI YUSUF ni terkenal dengan lagu WITHOUT YOU. Masa first aku dengar lagu ni, rasa hati tenang, rasa nak menitis airmata pown ada. Bukan nak cakap diri aku ni baek sangat, memang aku x baek tapi x salah rasanya untuk aku erubah menuju ke arah kebaikan tu. Anggap ajela ni salah satu permulaan untuk aku menuju ke arah kebaikan tu dengan menyeimbangkan halwa telinga aku.



Beliau ni berketurunan afghanistan kalau aku xsalah, beliau dah lame melibatkan diri dalam bidang muzik ni, aku nak cakap lebey-lebey aku ni pown bukan dah lapanbelastaon kenal dia. Aku kenal dia pown dekat Alam Maya je pown. So, kenal sebagai sedare seIslam. Cukuplah bertambah lagi sedare seIslam kita ye x???


Aku bukan nak melebihkan bakat orang laen. bakat orang luar, memang negara kita pown x ketinggalan ada grup2 nasyid yang dah memartabatkan industri muzik tanah air. Tapi apa salahnya kalau kita bertukar selera sikitt, sikit je taw. Cube korang dengar satu ke dua ke tiga ke lagu beliau, mesti rasa tenang hati dan airmata macam nak bergenang berlinangan dekat kelopak mata korang tu. :')



bang, jangan tenung macam tu, tergoda ai taw!!!





sekali tengok macam AMIR KHAN, 2 kali tengok macam SAIF ALI KHAN





xpayah nak senyum sangat, curik lesong pipit ganti dengan lesung batu nak????






Sebenarnya aku pown xtaw sape SAMI YUSUF ni, tapi sebenarnya aku dah penah jatuh cinta dengan lagu beliau yang ni. Alunan muzik dia buat aku macam khayal taw dengan dunia aku sendiri. Seronok macam tu, kita dapat rasa ketenangan tu milik kita weewiiiittttt



SAMI YUSUF- ASMA HUSNA




Korang tengok dekat minit 4:49, ade sorang pompuan cute yang amat!!!chantek!!!





Xcukup dengan tu, aku bagy korang link untuk korang dengar sikit-sikit ea lagu beliau, korang klik dekat link kat bawah ni, aku dah siapkan spesel punye untuk korang tahu x???







Korang donload sikit dulu yea, dengar dulu baru nilai, baru tahu sedap ke x sedap, kalau dah puas hati dan rase macam ketagih nak dengar lagu-lagu SAMI YUSUF ni kan, nak aku bagy link yang korang boley dapat tengok MTV dengan download teros lagu-lagu beliau ye.









Harap-harap korang sumer sudi dengar lagu Sami Yusuf ni, aku jugak harap beliau ni mampu cipta fenomena macamane yang MAHER ZAIN bawak kat negara kita.INSYAALLAH




Sekian, babai









No comments: