Kesayangan ;)

09 January 2012

Kata-Kata Pujangga - 1

assalamualaikum



Sempena dah setahun blog aku ni didirikan, aku pown terniat nak mengadakan satu segmen yang bertajuk 'KATA-KATA PUJANGGA'. Walaupun pada hakikatnya xdalah berapa nak pujangga sangat pown, tapi elok untuk peringatan dan perkongsian antara aku dengan para blogger sekalian yang sudi follow blog gua.


Kata-kata pujangga ni ada yang aku reka sendiri berdasarkan pengalaman aku dan adakalanya aku amek daripada sasterawan seblom ni. Berapa kali nak buat kata-kata pujangga ni bergantung kepada kekreatifan kepala otak aku dalam menghasilkan kata yang menarik dan mampu untuk motivate diri aku dan x terlalu formal.


Kata-kata pujangga untuk hari ni adalah.......




''KADANG-KADANG DALAM HIDUP KITA, KITA PERLU MEMBIARKAN APA JUA PERKATAAN YANG KELUAR DARIPADA MULUT ORANG SUPAYA KITA BOLEH PERBAIKI DIRI KITA KE ARAH YANG LEBIH BAIK LAGI''







''SABAR ITU MENYERAH, SYUKUR ITU NIKMAT''






Aku memang mengaku aku bukan seorang yang baik sebab tiada manusia yang sempurna dalam dunia ni, tapi aku cuba untuk syukur sebab aku yakin dengan ketentuan ALLAH yang DIA xakan menduga umatNYA lebih daripada kemampuan umatNYA sendiri. Segala dugaan ni aku anggap satu cubaan kecil sebelom aku melangkah ke alam yang lebih mencabar lagi pada masa depan.




Sekian, babai





No comments: