Kesayangan ;)

11 February 2012

I Love You More Than Yesterday

assalamualaikum


Sekali tajuk entri macam nak buat telenovela. Almaklumla kan, duduk beberapa kerat dalam rumah ni hujung-hujung minggu memang buatkan sorang-sorang kawan aku mati kutu. Bukan mereka saja, aku pown ikut mati kutu sekali.



Kalau aku tanya kat korang semua, perkara yang paling indah dalam hidup korang dan paling korang xnak rasa kehilangan selagi korang bernyawa apa dia???Apa korang akan jawab? Mungkin dalam banyak-banyak jawapan mesti akan terselit pasal FAMILY kan???Pada aku, perkara yang paling bermakna dalam hidup aku adalah FAMILY aku, aku sayang mereka dan aku akan cuba sedaya upaya aku untuk tolong mereka dan membuat yang terbaik untuk mereka. Lebih-lebih lagi untuk  emak dan abah aku.


Bila ada dengan diorang, rasa seronok dan segala masalah terus hilang daripada kepala otak macam magik je taw boleh lenyap dengan memetik jari sahaja. Rasa seronok sangat-sangat taw, itu kalau mood memang x tercalar langsung, kalau mood memang tercalar habes, habes adik-beradik semua nak cari gaduh. Haaaaa memang macam tu lumrah adik beradik.


Baru-baru ni masa RAYA CINA, kami sekeluarga telah berkumpul dengan jayanya dan kami membuat ala reunion gitueee sebab bukan selalu pown nak buat gathering macam ni. Kebetulan pulak, semua adik beradik aku balek, yang menjadikan x cukup ahli bile abang ipar aku xdapat join sama gathering ni. So, rasa akak aku macam bujang balik la kan....


Bile ada majlis gathering yang kecil-kecilan ni, kami pown rasa lapar dan malam tu kami pergilah makan beramai-ramai dekat MEDAN IKAN BAKAR SABAK AWOR. Kalau korang jenis yang gila seafood, memang korang boleh taw punye kat mane tempat yang aku sebut ni. Aku yang duduk dekat daerah Muo nih pown baru petame kali pegi.Ni semua sebab adik aku yang rekemen. Dia kalau bab makan, memang chmapion. Kalau makan x bawak dia, rasa xbest sebab kalau tengok dia makan rasa nikmat sangat dan kalau dia ada, memang licinnnnnnnn arh pinggan. Harap ada tulang-tulang  jela yang tertinggal.











kekanan bukan kekiri yea...






Masa kitorang sampai tu, memang penuh gilerrrr manusia walaupun hujan lebat taw! Memang teruja giler kitorang tengok tempat makan yang sangat penuh dengan manusia xkira apa bangsa tapi yang pasti, orang melayu majoritinye. Bila dah dapat tempat, kitorang pown order makan dengan air. Seafood dia memang mabeles dah fresh sangat, korang kene pilih seafood ape yang korang nak sendiri pastu nak masak cara mana.



Sebagai seorang yang kuat makan, adik tunggal aku yang lelaki tu dah diarahkan oleh yang lain untuk memilih seafood ape yang kitorang nak. Aku dengan adik aku pown bersemangat waja pegi ke tempat seafood belambak dan pilih dengan muke yang yakin. Kitorang pilih ikan siakap bakar sambal, kerang dan kupang masak bakar jugak dengan tomyam campur.Sayur kailan goreng. Memang mabeles. Masa dapat makanan dan meratah-ratah ni, kitorang memang xpandang kiri kanan langsung. Memaseng khusyuk dengan makanan maseng-maseng.




2 dara yang kanan sekali bajet dara tengah sebuk nak makan





kupang bakar....yummy yummy yummy




kangkung belacan





tangan abah dengan tangah esham





muke tunggu makanan




budak yang name esham ni, sekali die minum yakult tu memang sampai 4 botol






bajet bujang je kakak aku nih, dengan mata sakit




sekali table seblah ade baby kembar laaaaa



orang punyela ramai walaupun hujannnnn






liciinnnnnn




emak yang gojes dan cunnnn




debab macam pompuan beranak 5






gossips girls and boy





tangan x bedung jadi bergegar







Sebenarnya nak cakap haritu pegi makan dengan 1 family, memang indah yang teramat sangat...seronok x terkata ila duduk dengan family kita. Aku pown rasa bila ada masalah terus nak bedezup balek kampung naseb baek xde lesen kereta dengan duit pown x berapa nak ada, kalau tidak, mesti aku berulang je tiap minggu alek umah aku dekat muo tu ha.



Sekian, babai







No comments: