Kesayangan ;)

21 February 2012

Sejak Bila Novel Menghantui Diri???

assalamualaikum...




Sejak akhir-akhir ni kalau masuk kedai buku, aku mesti akan jadi macam orang kene sawan. mesti nak pegi dekat rak yang ada tulis novel. Nak pegi dekat rak novel inggeris, kang kejap lagi aku buat pekasam je novel tu.Mungkin nanti setelah aku mengandung anak pertama, baru aku ada rasa nak baca novel inggeris mungkin???Dengan harapan anak aku nanti akan mencintai bahasa inggeris bukan BUDAYA INGGERIS...nauzubilllah...



Dahla, kembali kepada tajuk pokok yang ingin dileterkan pada hari ini. Aku rasa tabiat aku gila dengan novel, jadi rambang mata bila nampak novel bermula bila aku dapat baucer buku RM 200 tuhhhh. Aku jadi macam orang sasau, xtahu apa nak buat dengan baucer tu sebawb dapat baucer dah semester last.  Nak beli buku ilmiah memang tidak akan jumpa buku yang berkenan di hati sanubari. So, membazirkan baucer free dengan beli novel.



Novel petame yang aku beli adalah novel ANDAI ITU TAKDIRNYA-Siti Rosmizah. Novel tu aku beli selepas mendapat hasutan daripada ramai makhluk tuhan yang mengatakan cerita tu sedih. Tapi bila aku beli dan aku bace sampai 3 kali tanpa jemu, aku berjaya membazirkan airmata untuk cerita ni. Kadang-kadang pikir balek cerita novel je, bukan realiti nak emo giler sampai nangis-nangis, tapi aku baca aku menghayati beb. 3 kali aku baca dan aku menangis pada part yang berlainan memang gila talak aku ni.



Lepas dari tu, aku macam kene rasuk dengan Siti Rosmizah, setiap kali dia menulis dan keluar novel baru, aku terus jadi sasau nak dapatkan novel beliau. Apa yang pasti, aku akan sedih dan mengalirkan airmata bila baca hasil karya kak Rosmizah. Kak, memang terbaik novel akak ni. Sekarang ni aku dalam pencarian nak dapatkan satu lagi novel Siti Rosmizah yang bertajuk 7 HARI MENCINTAIKU. Dia punya tajuk memang terus menyentap dalam hati aku, aku dah cari sampai sekarang aku xjumpa lagi dan tak kesampaian hajat nak beli. sebab tu aku simpan baucer aku ada RM100 untuk novel tu dan beberapa buku bahasa Aku rasa aku nak belajar bahasa cina la. Xdala nanti kalau aku pegi jalan-jalan cina tu kutuk aku, aku diam jerk...













aku ada semua






Baru-baru ni aku ada pegi kedai buku lagi dan aku jumpa novel indon. Tajuk dia  DALAM MIHRAB CINTA. Mungkin bagi sesetengah penggila novel nak cakap aku kolot ke ape ke, haku pedulikhape???Aku baca novel ni dan terus aku jatuh cinta.Memang karya orang indon tapi ayat dan jalan cerita dia buat aku rasa terpegun dan banyak kata-kata dalam novel tu aku jadikan pujangga kata untuk diri aku. Bila baca cerita ni aku dapat rasa kealiman seorang lelaki yang memperjuangkan haknya dan jugak kesungguhan seorang perempuan berusaha membantu lelaki tersebut dengan cara yang betul dan kene pada tempatnya. Kalau aku review banyak-banyak mesti korang xnak pegi beli dekat kedaii buku. Buku ni murah je dan memang sangat berbaloi-baloi.









Aku pown sebenarnya tertarik dengan satu lagu yang ada kaitan dengan cerita ni jugak....Cerita ni ada filem tapi aku belum sempat nak donload. Nanti bila aku da donload, memang aku akan ulang doplohempat kali sehari..




BUNGA-BUNGA CINTA


Asmirandah:
Tak pernah terlintas di benakku
Saat pertama kita bertemu
Sesuatu yang indah tumbuh dalam gundah
Harum dan merekah

Dude:
Tulus hatimu buka mataku
Tegar jiwamu hapus raguku
Memboncah di hati harapan dan suci
Menyatukan janji
Asmirandah & Dude:
Bunga-bunga cinta indah bersemi
Diantara harap pinta padanya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cinta

Dude:
Tulus hatimu buka mataku
Tegar jiwamu hapus raguku
Memboncah di hati harapan dan suci
Menyatukan janji

Asmirandah & Dude:
Bunga-bunga cinta indah bersemi
Diantara harap pinta padanya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cinta

Asmirandah & Dude:
Tak pernah terlintas di benakku
Saat pertama kita bertemu
Sesuatu yang indah tumbuh dalam gundah
Harum dan merekah

Asmirandah & Dude:
Memboncah di hati
Harapan dan suci
Dalam mihrab cinta






Membaca ni amalan mulia, xkesahla nak baca apa pown.Sekadar berkongsi guysss



Sekian, babai






No comments: