Kesayangan ;)

03 March 2013

Teman Setia

assalamualaikum


Aku nak kongsi dengan korang semua bahan bacaan yang aku jatuh cinta dan aku jadikan inspirasi dalam menguruskan berat badan walaupun nan hado tapi aku pedulik hape, sharing is sexy yeahhhh.

Kebiasaannya, aku akan beli 2 majalah setiap bulan bukan apa, untuk update fesyen-fesyen aku. Walaupun nak mengikut dan membuat gaya yang macam diorang tunjuk dalam majalah kadangkala aku abaikan. Sometimes, we need to be creative in order to look sexy and gorgeous. Bukan aku nak suruh korang seksi pegi dedah alur sungai, pegi dedah pangkal peha ke tunjuk rambut mengerbang korang yang macam hantu kak limah balik pukul tiga pagi tu. Apa yang aku maksudkan adalah bila ko ukir kening tanpa perlu mencukur pown dah nampak seksi sebenarnya. Jangan salah paham dengan aku yea. Untuk itu, aku bagi taw kat korang apa yang aku baca setiap bulan untuk dapatkan tips tips berguna dalam mix n match.




taraaaaaa memperkenalkannnnn...




Setiap bulan aku akan beli Rapi, Dara.Com dengan Hijabista. Mari aku kenalkan korang semua dengan setiap sahabat setia aku ni. Aku nak korang semua jatuh cinta dengan majalah ni.


 #1  Hijabista ta ta ta ta taaaaaa





Perkenalkan ini adalah majalah baru, aku pun baru ade berapa je edisi, dalam ni banyakkk gambar, aku suka dan majalah ni ketengahkan tips-tips nak dress up. Di samping ada pengisian macamane nak make up, ada jugak cadangan untuk kita beli make up, beli dress dan baju-baju yang up to date. Harga di pasaran, RM10. Mungkin sebab banyak potret dan tebal dan besar dan best!


#2 Dara . com




Tengok, cover majalah pown memang femes, Fatin Liyana tew.  hah yang ni memang mampu dimiliki oleh semua peringkat, sapa kata x mampu beli , aku cepuk kepala dia. Dalam ni semuanya tips, ada kata-kata hikmah, ada petus, dalam setiap baju yang diperagakan oleh modelnya, semuanya ada tertera kat mana baju tu dijual, siap bagi link. Selain itu, aku paling suka tips melilit shawl dan memperagakan shawls dengan kepelbagaian yang bermacam-macam. Every single tips is really important to me hokeyyyy. Harga murah je, RM5 je, daripada beli topup buat mesej pakwe anda sekalian, silelah jangan jadi Haji Bakhil untuk bahan bacaan sebulan ini.



#3 Rapi




Last but not least!Ini adalah majalah kesihatan. Nama dia rapi. Yang ni setiap helaian memang mengandungi isi yang padat, murah, memang menjimatkan wang namun penoh dengan tips berguna.Bagi yang nak diet, siap ade jadual dan menu diet dalam majalah ni, untuk yang malas pegi jim, xpyah membazir, dalam ni pown ada dah cara nak langsing umpama pegi jim, harga paling murah RM4 je, kalau banyak alasan lagi, aku tak tahu nak cakap ape. Ni harga dah habes diskaun dah ni, Nak sihat bukan sehari dua je woi!




Kesimpulannya, janganlah kedekut untuk membeli bahan bacaan sebab membaca ni makin menambah ilmu, memang takkan habes ilmu tu kalau kite kongsi dengan orang. Berbaloi-baloi untuk sebulan dan seumur hidup harganya. Korang jangan risau, bahan bacaan aku ni memang boleh didapat di semua kedai buku dan bukan di kedai toko jamu. Kalau cari dekat pasar jual ikan lepastu kene lempang dengan pakcik jual ikan, jangan tuding jari kat aku, sia-sia kene penampo dengan aku. Babai







1 comment:

hana hadi said...

mak hana beli majalah ni. hana baca ja. adik hana plak suka baca dara. hana pun tumbang sekaki. hana suka beli majalah ujang or komik.hehehe