Kesayangan ;)

02 August 2011

Kisah Pilu 1 Ramadhan

assalamualaikum




Kali ni punye ramadhan memang betol-betol sadis, sikit punye tacing. Sebagai seorang anak yang berada di perantauan, gua memang dah terbiasa dengan insiden makan megi waktu sahur, makan roti sekeping sebagai alas perut untuk sahur, minum air segelas sahaja untuk sahur. Itu semua memang perkara biasa. Cume yang x biasa bile dapat makan ayam masak merah di waktu sahur, berseorang, xpown dapat minum carrot juice pepagi bute. Itu memang dah tebiat orang kate. Nak panggil McDelivery pown belom tentu mampu wey wey wey. Memang boleh panggil, cumenye gua suruh korang bayar untuk gua.



Tajuk entri kali ni memang saje nak agi gua feeling-feeling pilu skali, same dengan ape yang gua rasekan taon ni. Bagi sesiapa yang dah pernah mengalami pengalaman paleng berharga seperti gua, korang sepatotnye merasa pilu jugak same macam yang gua alami beb!


Hari Ahad sepatotnye gua merehatkan diri di rumah gua, memang beristirahat pown, gua dengan senang hati berlapang dada, bukan berlapang kaki, duduk rumah sambil menyibukkan diri menyiapkan tugasan-tugasan ofis yang tergendala semenjak kebelakangan ini *bajet macam dah kejelah sangat* . Ketika gua leka menyiapkan tugasan tersebut, tetiba Fatin, junior gua sampaikan satu berita secara bersahaja.


Fatin  : kak hajar(nama panggilan untuk gua), fatin nak balek kemamang(slank ganu) , pokcik fatin xciden

Gua   : dah tu, bile fatin balek sini???

Fatin : maybe selasa pagi kot

Gua  : erk, dah tu akak sahur sengsorang arh ni?

Fatin : nanti fatin cakap dekat ika suruh teman kak hajar erk??

Gua  : erm, yela (da start nada merajuk) puihhhh


Berdasarkan dialog di atas, gua dah boleh agak, korang taw dah ape yang pilu sangat dengan Ramadhan gua kali ni kan???Hah, pandai korang, memang gua sahur sengsorang semalam. Korang mesti pelik, gua ni duk bilik 2 orang je ke???Bebudak bilik gua yang laen pown same jerk, balek kampung sebab nak sahur dengan kuarga yang terchinta. Gua xbalek sebab nanti gua xnak balek Kuantan lagi, lagi parakkk weyh. Mak abah kene nganto, payoh pulok....




ni keterlampauan untuk bersahur dan berbuka...macam lapooo sangattt




sindrom macam ni memang terlampau biase...





sebolan kasi hafal ini ayat...




Malam tu dengar lagu nashid(ececece bulan pose baru nak dengar lagu nasheed, seblom ni Rock kapak je kaw dengar). Nak meleleh dah airmata gua bile dok sengsorang dengar lagu perihal keinsafan ni, pompuan rupenye gua ni. Sambil teringat tentang kenikmatan bersahur di rumah bersama emak dan abah, gua teros melayan perasaan yang sayu dan pilu ni. Naseb baek gua ade boifie terchinta, (puihh cintalah sangat, ekh memang r cinta, japgi dia bace, sentap pulakkkk) untuk temankan gua sahur, kejut gua bangun sahur. Memang i lebbb uuuuu larh kan...hehehehhe


Bangun sahur gua pown cik boifie yang tolong kejut, pastu gua buatlah segelas air milo dengan makan 2 keping roti Gardenia. Tu pown antara nak telan xnak telan. Sayu di hati memang orang laen xtaw, macam kene raye sorang-sorang dekat perantauan kaw tahu???Lepas tu, gua sempat arh nak abdikan diri kepada Yang Maha Esa kejap, mintak ampun segala dosa gua yang dulukala memang gua jahat tahap menyetan tu. Bulan pose ni kalo nak mintak ampun, kejap je ALLAH ampunkan. DIA maha PENGAMPUN beb...


Ekh dahla, gua sebenarnye ade keje agy ni, manyak sangat buang masa pown x elok bulan pose.Dah jatuh kategori membazir, serupenye macam member korang yang kene ikat tu.Pape pown, bulan pose ni, banyakkan baca Quran, selawat, g semayang Terawih beb!!!!best tahu x???


sunat berbuka dengan ini dulu....



bestnye buke kat padang macam ni ramai-ramai...




seblom buke bace ni dulu boh....jangan rakus sangat nampak makanan teros rembat!!!!




Nikmat bulan Ramadhan xselalu kite kecapi, sekali kita merasa keindahan bulan Ramadhan, kita akan menginginkan bulan tu untuk berada dengan kita selamanya...Selamat beramal!!!!!




Sekian, babai




No comments: