Kesayangan ;)

16 July 2011

Salam Nisfu Syaaban

assalamualaikum



Alhamdulillah, tadi lepas maghrib, gua dah selesai baca yaasin 3 kali sebagai tanda menyambut nisfu Syaaban dan tanda memperbaharui uku amaln gua. Entah brape banyak dosa yang dah gua buat dekat buku amalan lama dulu.


Untuk makluman kengkawan yang beragama Islam, tinggal beberapa hari je lagy untuk kita semua melangkah ke alam bulan RAMADHAN sebab sekarang ni kita dah masuk bulan sebelum bulan Ramadhan iaitu SYAABAN.



So, bagy sesape yang belom ganti pose, sile cepat2 ganti pose dan sesiape yang nak pose sunat, cepat-cepatlah pose sunat. Untuk yang belom beli baju raye, malam seblom raye boleh beli baju raye lagi.hehehehehehe.


Malam ni dikatakan malam buku amalan kita ditukar.Maknenye, malam ni sumer orang Islam, buku amalan kembali kepada zero, ape amalan kita lepas ni ditulis dekat buku baru pulak. So, marilah beramai-ramai memberatkan buku amalan dengan amalan yang banyak. Lagi-lagi nak dekat bulan RAMADHAN da nih, setan-setan sekalian sile bersiap sedia untuk diikat.







Selamat berpuasa esok~~~





Sekian, babai





2 comments:

Ain Atika Zailani said...

hmmm rasa tak sabar nak menyambut bulan ramadhan walaupun terpaksa sahur sorang sorang sebab mak tak boleh datang tiap subuh untuk masakkan lauk sahur..hehe,,.

Hajar Yumi said...

saye pown sokong awk..xkan nak balek ulang alik dari johor sampai kuantan untuk makan sahur degn buke degn mak..huhuhu