Kesayangan ;)

15 June 2012

Kita X susahkan Orang, Orang Susahkan Kita

assalamualaikum



Dalam hidup ni, memang  macam-macam ragam manusia kita boleh tengok. Xpayah cakap banyak, xpayah nak tunggu besar nanti, sekrang ni pown kita dah cukup besar dan dah cukup degil pown sebab xmao dengar cakap mak bapak.Bila kita semakin besar, banyak sangat ragam manusia yang kita xboleh nak lepaskan. Walaupun sebenarnya kita memang nak lepaskan dan nak uat pekak telinga. Dalam hati kita memang sakit.


Apa nak buat, tahan telinga, redha kan hati. Sebab apa, kalau banyak mana, hebat mana orang nak berkata pasal kita, satu hari nanti bila kita dah terlampau sabar, orang lain pulak yang jadi xsabar dengan perangai kita ni. Bukan sebab diorang pulak bersabar dengan kita, ni sebab diorang dah penat dan fed up dengan manusia yang jenis sabar gila ni. Kalau mulut rabak sebab duk sedap ngata orang pown bukan datang pekdah betol x???Orang yang dikata, tetap steady dalam nak harungi hidop ni. Sampai satu tahap, orang yang dikata ni berat bahu kanan sebab pahala setimbon *jangan pecaya*.






Lumrah hidup manusia, mesti dikelilingi oleh orang yang x puas hati terhadap sesuatu kan?Maklum la kan, kalau dah xada orang yang mengata mengutuk kita, siapa pulak yang nak tolong bagi pahala dekat kita. Sepatotnya, kene berterima kasih dekat orang yang asyik berkata dan mengutuk pasal kita tu sebab bagi pahala free, macam bagi duit tak masal-masal. Ha, macam tu lah gamaknya  . Aku memang pasti, kalau macam tu mesti ramai gila orang duk pegi dekat semua orang suruh kata mereka, sebab nanti boleh dapat duit. Amacam, ada yang dah memang ready nak buat ke?




Apa-apa pown, wish korang semua bersabar dengan spesis manusia yang seumpama ini. Biasalah, manusia kan.....











Sekian, terima kasih





href="http://heartbeat.my/?rid=9917" target="_blank">

No comments: